برخی تصور نکنند با تغییر شرایط هر کار دلشان خواست می توانند بکنند

برخی تصور نکنند با تغییر شرایط هر کار دلشان خواست می توانند بکنند


برخی خیال نکنند شرایط تغییر کرده هر چه خواستند بنویسند؛ باید سوابق خود را رها کنند، اگر می خواهند روزنامه ای درباره زنان و غیر زنان منتشر کنند باید مسائل مربوط به عفّت اسلامی و موازین دینی در آن حفظ شود‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به سخنان روز گذشته رییس جمهور محترم مبنی بر این که معیار عمل به قانون است،‌ تصریح کرد: این سخن، سخن بسیار درستی است و همه جناح ها و گروه ها باید مقید به عمل به قانون باشند.

 ایشان اضافه کردند: قوانین جمهوری اسلامی از فیلتر شورای نگهبان عبور می کند و از حیث مطابقت و عدم مطابقت با موازین دینی مورد بررسی قرار می گیرد؛‌ از این رو عمل به قانون عمل به احکام اسلامی است.

 معظّم له یادآورشدند: اخیراً شنیده شده برخی که سابقه خوبی در مسائل مطبوعاتی ندارند مجوز روزنامه هایی را گرفته اند؛ ما عرض می کنیم اگر از کار سابق خود توبه کرده اند، بسیار خوب، اما اگر تصور کنند حال و هوا عوض شده و می توانند بر خلاف اسلام مطالبی بنویسند در اشتباه هستند.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: برخی خیال نکنند شرایط تغییر کرده هر چه خواستند بنویسند؛ باید سوابق خود را رها کنند، اگر می خواهند روزنامه ای درباره زنان و غیر زنان منتشر کنند باید مسائل مربوط به عفّت اسلامی و موازین دینی در آن حفظ شود.

 ایشان بیان فرمودند: ما لازم دیدیم این تذکر را عرض کنیم و ان شاءالله همه پایبند به قانون خواهیم بود.

 معظّم له در ادامه با تبریک نهم ربیع الاول آغاز امامت و ولایت حضرت صاحب الامر امام زمان(عج) تصریح کرد: در این روز مراسم جشن و شادمانی به مناسبت آغاز ولایت آن حضرت برگزار می شود.

 وی تصریح کرد: امیدواریم به جای برخی کارها که باعث تنازع، عداوت و کشتار می شود، مردم همان مراسم جشن و سرور را آغاز ولایت آن حضرت بدانند و حتماً عیدالزهرا(علیها السلام) خواهد بود چرا که ایشان ام الائمه علیهم السلام هستند.

 حضرت آیت ‌الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: ضرورت دارد از این گونه اقدامات که سبب می شود عدّه ای با فیلم برداری و عکسبرداری بهانه ای برای هجمه به تشیع و پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) پیدا کنند، اجتناب شود.

برچسب ها :
captcha