پاسخگوئی به بیش از دو میلیون سؤال شرعی مقلدان در سال 91

پاسخگوئی به بیش از دو میلیون سؤال شرعی مقلدان در سال 91


بر اساس نظر سنجی صورت گرفته از مخاطبین، میزان رضایتمندی مقلدان، بسیار بالا بوده است و بیشترین عامل آشنایی مردم با این سامانه، دوستان و آشنایان بوده اند که همین مساله نشان دهنده فعالیت مطلوب این سامانه و اقبال عمومی به آن است‌

مسئول سامانه پیام کوتاه پاسخ به سؤالات شرعی دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله) اعلام کرد:  در سال گذشته، در مجموع 2,271,532 سوال توسط این سامانه دریافت شده که در حدود 1,271,532 سوال توسط کارشناسان این بخش و حدود 1,000,000 سوال به صورت آنی و هوشمند پاسخ داده شده است ، که با توجه به چند لایه بودن بخش آنی در واقع نزدیک به 750,000 پاسخ نهائی از طریق بخش آنی به دست مردم رسیده است.
با مقایسه آماری سال گذشته، رشد سوالات شرعی بیش از 213 درصد بوده است.
بر اساس نظر سنجی صورت گرفته از مخاطبین، میزان رضایتمندی مقلدان، بسیار بالا بوده و بیشترین عامل آشنایی مردم با این سامانه، دوستان و آشنایان بوده اند که همین مساله نشان دهنده فعالیت مطلوب این سامانه و اقبال عمومی به آن است.  
نحوه فعالیت این سامانه بر اساس دو روش «عادی و آنی» است در روش عادی، مقلدین معظم له می توانند متن سوالات شرعي خود را به شماره 10000100 ارسال نموده و در کمتر از 24 ساعت پاسخ آن را دريافت نمایند. و  در روش آنی، با ارسال عدد 1 بلافاصله به فهرستی از احکام، همراه با شماره مربوطه دسترسی پیدا می کنند که با ارسال هر یک از شماره ها، حکم مورد نظر در کمترین زمان ممکن، برای آنان ارسال می شود.
علیرغم رشد بالای سؤالات این سامانه موفق شده است مدّت انتظار برای دریافت پاسخ ها را کاهش دهد؛ مدّت انتظار در بخش آنی، کمتر از یک دقیقه و حداکثر زمان برای رسیدن به لایه نهائی، 5 دقیقه می باشد و در بخش عادی به صورت میانگین کمتر از 12 ساعت می باشد.
 

برچسب ها :
captcha