توطئه های دشمنان با کار فرهنگی صحیح خنثی می شود

توطئه های دشمنان با کار فرهنگی صحیح خنثی می شود


ما باید بیدار باشیم و بایستی با تکیه بر فرهنگ غنی اسلامی نسل جوان را آموزش دهیم چراکه برنامه های استکبار از طریق شبهه افکنی روی جوانان متمرکز شده است‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار اعضای کمیسیون های فرهنگی اجتماعی شهرداری کلانشهرهای کشور، شماری از کارکنان دادگستری استان فارس و شماری از دست اندرکاران بخش فرق و ادیان اداره کل تبلیغات اسلامی شیراز، فعالیت در عرصه فرهنگی و دینی را بسیار مهم ارزیابی کردند.
ایشان توجه به حل مشکلات عرصه فرهنگ را مهم خوانده و فرمودند: هدف بعثت انبیای الهی طبق آیات قرآن کریم بسیار زیاد است که از آن جمله می توان به نجات دادن انسان از گمراهی، آموزش و تعلیم و تربیت و اقامه عدل و داد اشاره کرد.
معظم له تصریح کردند: ما امروز در نظام اسلامی زندگی می کنیم و باید قدر آن را بدانیم، اگر حکومت اسلامی نداشته باشیم نمی توانیم برنامه های خود را در عرصه های مختلف پیاده و اجرا کنیم.
ایشان با تاکید بر این که ریشه کار فرهنگی تفکر است، فرمودند: دین مبین اسلام بیشترین اهمیت را به علم، تفکر و دانش داده و در این باره نیز تاکیدات بسیاری زیادی از پیامبر(صلی الله علیه و آله) و اهل بیت عصمت و طهارت وارده شده است.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به این که اسلام یک آیین فرهنگی است و باید پایه های فرهنگی را تقویت کنیم، خاطرنشان کردند: حرکت شوراها و شهرداری ها به سمت مسائل فرهنگی یک بشارت و تحول است، کار شهرداری ها تنها عمران ظاهری نیست، تا عمران فکری و فرهنگی نباشد عمران فیزیکی نیز انجام نمی شود.
ایشان بیان داشتند: درباره دستگاه قضا و سایر مسؤولان نیز این مساله صادق است و دست اندرکاران برای پیشگیری از وقوع جرایم باید به سمت کارهای فرهنگی بروند و به گونه ای رفتار کنند که گناه و جرمی انجام نشود؛ به یقین کار فرهنگی در دستگاه قضا می تواند آمار جرم و جنایات را کاهش دهد.
معظم له بیان داشتند: دشمنان نیز به این نکته پی برده اند از این رو به دنبال ایجاد دستگاه های قلابی و بدل سازی فرقه هایی همچون وهابیت، بهائیت و صوفی گری روی آورده اند و باید مراقب توطئه های آنان بود.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر این که استکبار از طریق مکتب سازی به دنبال انحراف جوانان است، تصریح کردند: ما باید بیدار باشیم و بایستی با تکیه بر فرهنگ غنی اسلامی نسل جوان را آموزش دهیم چراکه برنامه های آنان از طریق شبهه افکنی روی جوانان متمرکز شده است.
ایشان با یادآوری این نکته که توطئه های دشمنان با حرکت فرهنگی خنثی می شود، تصریح کردند: امروز اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) با وجود تمام توطئه های دشمنان روز به روز در جهان در حال پیشرفت و گسترش است، در سوریه نیز با وجود سرمایه گذاری های فراوان به طور یقین شکست خواهند خورد.
ایشان روی آوردن به اقدامات تروریستی را نشانه بی منطقی و بی خردی وهابیت دانسته و فرمودند: شیعه در مقابل این اقدامات مقابله به مثل نمی کند و این خود دلیلی است که مردم جهان را به حقانیت مکتب اهل بیت(علیهم السلام) متوجه می سازد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی جنایات تروریستی در پاکستان را محکوم کرده و فرمودند: مراجع و حوزه های علمیه نیز در اعتراض به این جنایات دروس روز شنبه خود را تعطیل کرده اند و تجمع اعتراض آمیزی در مسجد اعظم قم برگزار خواهند کرد.

captcha