حکام منطقه از فرجام قذافی عبرت بگیرند

حکام منطقه از فرجام قذافی عبرت بگیرند


اینها به قذافی رحم نکردند یقیناً به شما نیز رحم نخواهند کرد و ما در تعجبیم اینها چطور درس عبرت نمی گیرند از سویی ادعای عقل می کنند اما از حداقل درایت و منطق هم برخوردار نیستند که اگر بودند این گونه فکر نمی کردند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم رفتار برخی از حکام عربی و غیر عربی منطقه را محکوم کردند.
ایشان فرمودند: دولت هایی در منطقه هستند که دست به دست هم داده و می خواهند برخی از حکومت ها را ساقط کنند، امروز برای سوریه نقشه می چینند و فردا هم به فکر عراق هستند و تکیه گاهشان هم به دولت های استکباری و بیگانه است.
معظم له با تأکید بر این که حکومت این نوع دولت ها مردمی نیست و آنها متکی به آمریکا و استکبار هستند خاطرنشان کردند: آیا آنها چشم باز نمی کنند و سرنوشت حکامی که روزی متکی به استکبار بوده و بعد ساقط شدند را مورد توجه قرار نمی دهند.
ایشان فرمودند: قذافی وقتی سر کار بود محبوب القلوب آمریکا، غرب و استکبار جهانی بود و آنها با او عکس یادگاری می گرفتند اما به محض اینکه دیدند اوضاع تغییر یافت او را به کلی رها کرده و حتی برای نابودی او نیرو به لیبی فرستادند.
معظم خطاب به حکام مرتجع منطقه تأکید کردند: این سرنوشت و فرجام برای شما نیز هست چرا عبرت نمی گیرید؟ اینها به قذافی رحم نکردند یقیناً به شما نیز رحم نخواهند کرد و ما در تعجبیم اینها چطور درس عبرت نمی گیرند از سویی ادعای عقل می کنند اما از حداقل درایت و منطق هم برخوردار نیستند که اگر بودند این گونه فکر نمی کردند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: دولت هایی می توانند باقی بمانند که حکومتشان مردمی باشد، اگر پایگاه شما آمریکا و اسرائیل است که هست مطمئن باشید روزی همچون قذافی سراغ شما نیز خواهند آمد.
ایشان با اشاره به حمایت همه جانبه مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرمودند: سی و چهار سال است که آمریکا و دولت های استکباری انواع توطئه ها، تحریم ها و فشارها را علیه کشور ما اعمال کرده و می کنند اما راه به جایی نبردند چرا که این نظام بر اساس خواست مردم است.
معظم له افزودند: هیچ حکومتی در جهان نیست که همچون حکومت ایران بر ضد آن از سوی استکبار فعالیت و سرمایه گذاری شده باشد، اما مردم ما بحمدالله در صحنه هستند و در 22 بهمن همگان مشاهده کردند که مردم با تمام مشکلات و گرفتاری هایی که دارند با شکوه خاصی به صحنه آمدند و از نظام دفاع کردند و این نظام با این پشتوانه مردمی را هیچگاه نمی توان تکان داد، ولی به یقین باید با حل مشکلات مردم این پشتوانه را محکم کرد.

captcha