تاکید آیت الله العظمی مکارم شیرازی بر خودکفایی و استقلال کشور در عرصه های صنعتی

تاکید آیت الله العظمی مکارم شیرازی بر خودکفایی و استقلال کشور در عرصه های صنعتی


دستیابی به خودکفایی در عرصه های مختلف صنعتی، اقتصادی و دیگر عرصه ها سبب استقلال کامل کشور می شود و ما را از بیگانگان بی نیاز می کند البته اگر تعاملی هم با سایر کشورها داریم باید توجه داشته باشیم که این تعامل دو سویه صورت گیرد، نباید به گونه ای باشد که ما تماما به آنها وابستگی پیدا کنیم و آنها درهمه مسائل بر ما تسلط پیدا کنند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار مدیران ذوب آهن اصفهان، با تبریک هفده ربیع الاول سالروز ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله) و امام جعفر صادق(علیه السلام) به بیان برخی از ویژگی های آن حضرت پرداخته و خواستار بهره گیری هر چه بیشتر از سیره و روش این بزرگواران شدند.
ایشان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، به تبیین ویژگی های یاران پیامبر(صلی الله علیه و آله) پرداختند و تصریح کردند: اصحاب و یاران پیامبر و همچنین پیروان آنها در مقابل دشمن شدید و قوی در مقابل دوست مهربان و با عطوفت هستند، ما نیز باید از این دو اصل اساسی سرمشق و الگو بگیریم.
معظم له با تاکید بر تامل و تدبر همگان در شیوه زندگی فردی و اجتماعی حضرت رسول(صلی الله علیه و آله) تصریح کردند: البته جشن های مدیحه سرایی بسیار خوب است، اما مهم تر آشنایی بیشتر با اوصاف پیامبر و یاران ایشان است.
ایشان بیان داشتند: ما باید در برابر دشمنان قوی و محکم بایستیم، همچنان که از ابتدای انقلاب در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کرده ایم و امروز نیز باید همین راه را ادامه دهیم؛ البته امروز باید قوی تر در برابر آنها بایستم چون دشمنان حاضر مسلح تر شده اند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به وجود برخی اقشار ضعیف در جامعه، خواستار همیاری و کمک رسانی مردم و مسؤولان به این افراد شد.
معظم له خودکفایی در عرصه های مختلف را یک اصل مهم ارزیابی و تاکید کردند: در دنیای امروز آنهایی که از تکنولوژی عقب مانده اند، مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فراوانی گریبان گیرشان شده است.
ایشان با تاکید بر این که باید از نظر صنعتی به خودکفایی کامل برسیم، یادآورشدند: دستیابی به خودکفایی در عرصه های مختلف صنعتی، اقتصادی و دیگر عرصه ها سبب استقلال کامل کشور می شود و ما را از بیگانگان بی نیاز می کند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: البته اگر تعاملی هم با سایر کشورها داریم باید توجه داشته باشیم که این تعامل دو سویه صورت گیرد، نباید به گونه ای باشد که ما تماما به آنها وابستگی پیدا کنیم و آنها درهمه مسائل بر ما تسلط پیدا کنند.
معظم له بیان داشتند: اگر تاریخ گذشته را مرور کنیم به خوبی در می یابیم کشورهای اسلامی در پیشرفت خوبی بوده و اروپا در عقب افتادگی قرار داشته است.
ایشان با تجلیل از پیشرفت ها و دستاوردهای نظام در عرصه های مختلف،‌ اظهار داشتند: بنده هر وقت که خبری از اکتشافات جدید علمی دانشمندانمان را در رسانه ها می بینم یا می شنوم بسیار خوشحال می شوم و لذت می برم.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی پیشرفت و پیشبرد صنایع را با توجه به این که باعث پیشرفت اسلام، مسلمانان و سربلندی کشور و تحکیم انقلاب می شود،‌ نوعی عبادت خواند و گفت:‌ البته غرب هم پیشرفت و توسعه داشته و دارد، اما با برخی عقب افتادگی روبه رو است که مانع پیشرفت کامل آنها می شود و آن سرمایه عظیم و هنگفت همان سرمایه ایمان مذهبی ما است که همین
مساله سبب پیشرفت ما شد و جوانان و مردم ما در طول دوران انقلاب و جنگ با تکیه بر این عنصر به پیروزهایی چشمگیری دست یافته اند.
ایشان با بیان این که ملت ما با تکیه بر این روحیه موانع مختلفی را پشت سرگذاشته و موفقیت هایی بیشماری به دست آورده اند، ابراز داشتند: حضرت امام خمینی(ره) از این سرمایه عظیم به خوبی بهره گرفتند و توانستند دشمنان را با شکست مواجه کنند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان با تقدیر از زحمات مدیران، پرسنل، کارکنان و کارگران ذوب آهن اصفهان توصیه های اخلاقی به آنان ارائه فرمودند.
 

captcha