پیشنهاد معظم له برای حل اختلاف نیروهای ارزشی در انتخابات

پیشنهاد معظم له برای حل اختلاف نیروهای ارزشی در انتخابات


همه ادعای عقل و دین می کنیم،‌ باید توجه داشته باشیم نه دین اجازه اختلاف می دهد که گروه ارزشی و انقلابی و طرفدار نظام اختلاف داشته باشند و نه عقل چنین اجازه ای می دهد مخالفان تصمیم گرفته اند یک نفر را معرفی کنند و برای او سرمایه گذاری کنند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد،‌ سخنان مهمی را راجع به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بیان کردند.
ایشان با بیان این که از هم اکنون گفت وگوی انتخاباتی شروع شده است، این دوره از انتخابات را با دوره های گذشته متفاوت است و تصریح کردند:‌ تمام دشمنان دل بسته اند تا بتوانند این انتخابات را برهم زنند و در جامعه ایجاد تنش و آشوب کنند و از الان نیز سرمایه گذاری خود را آغاز کرده و در این راه بسیار هزینه می کنند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر این که این آسیب ممکن است انتخابات را تهدید کند، خاطرنشان کردند: البته با بیداری و هوشیاری جمعی که همیشه از آنها سراغ داشته و داریم، امیدواریم دشمنان و بدخواهان ناکام شوند، همان گونه که در انتخابات دیگر هم به این روش دلبسته بودند اما تیرشان به سنگ خورد.
ایشان یادآورشدند: البته مردم مشکلات زیادی دارند ولی برای حل این مشکلات باید کسی را انتخاب کنند که بتواند مشکلات را حل کند، راه دیگری وجود ندارد.
معظم له دومین آسیب متوجه انتخابات آینده را اختلاف بین نیروهای ارزشی و انقلابی دانسته و با بیان این که آثار این آسیب از الان پیدا شده است، خاطرنشان کردند:‌ افراد زیادی از الان اعلام کاندیداتوری کرده و حتی ستاد انتخاباتی زده‌اند و نفراتی را انتخاب کرده اند، من می گویم ‌این آسیب جدی است و اگر آرا بخواهد تقسیم شود ما دچار مشکل خواهیم شد و مخالفان پیروز خواهند شد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: در انتخابات مجلس اختلافاتی بین نیروهای ارزشی پیدا شد اما خوشبختانه به خیر گذشت، ‌اما اینجا آسیب بسیار مهم است،‌ برادران عزیز احساس مسؤولیت الهی کنند و کاری کنند که روز قیامت بتوانند جواب خدا را بدهند و در این دنیا جواب مردم را.
ایشان یادآورشدند: باید بیش و پیش از آن که به فکر خودمان باشیم به فکر اسلام، مردم و نظام اسلامی و کشور باشیم و مصالح جمعی را درنظر بگیریم نه مصالح فردی و گروهی.
معظم له با انتقاد از نگاه منفعت طلبانه برخی به انتخابات اضافه کردند: هر کس برای خود سفره ای پهن کند؛ یعنی چه؟! اگر عاقلانه و هوشیارانه و خدا پسندانه بخواهیم عمل کنیم باید دور هم جمع شویم،‌ متحد شویم این را عرض می کنیم اگر برادران و دلسوزان متحد شوند باز هم زمام اختیار کشور و نظام را در اختیار خواهند داشت.
ایشان بیان داشتند: می گویند مشکلاتی وجود دارد، خب کسی را انتخاب کنید که بتواند مشکلات را حل کند،‌ من احساس می کنم مساله بسیار مهم است، درآمد، درآمد خوبی نیست.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به آیات و روایات، اختلاف در بین نیروهای ارزشی را مذموم و دربردارنده تبعات ناگوار خوانده و فرمودند: همه ادعای عقل و دین می کنیم،‌ باید توجه داشته باشیم نه دین اجازه اختلاف می دهد که گروه ارزشی و انقلابی و طرفدار نظام اختلاف داشته باشند و نه عقل چنین اجازه ای می دهد مخالفان تصمیم گرفته اند یک نفر را معرفی کنند و برای او سرمایه گذاری کنند.
ایشان با تاکید بر این که برادران دور هم بنشینند و مسائل را حل کنند، پیشنهاد کردند: یک نفر پیشوای جمع شود و بقیه هم او را کمک کنند، در کنار او باشند و مسئولیت ها را بر حسب لیاقت ها تقسیم کنند، این کار در دنیا انجام می شود و عاقلانه هم هست.
معظم له با تاکید بر این که ما به همه احترام می گذاریم و به همه علاقه داریم، لکن نیاز بود این تذکرات داده شود و افزودند: امیدواریم صدای ما به گوش همه برسد و خداوند به همه ما گوش شنوا عنایت بفرماید.

captcha