تـأکید بر حفظ وحدت میان شیعه و سنی در مناطق مرزی

تـأکید بر حفظ وحدت میان شیعه و سنی در مناطق مرزی


تندروان دو طرف مایل هستند انسجام موجود به هم بخورد، شما باید از وقوع چنین مساله ای جلوگیری کنید، چراکه ما ضرر بسیاری از تندروی خورده ایم‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار امام جمعه و گروهی از علمای ایرانشهر، این منطقه را بسیار حساس خوانده و خدمت در این گونه مناطق را مقدس ارزیابی کردند.
ایشان با اشاره به خاطراتی از دوران تبعید خود در چابهار و آشنایی با مردم ایرانشهر، تصریح کردند: با توجه به ترکیب جمعیتی این شهر باید سرمایه گذاری لازم صورت گیرد تا انسجام موجود بین شیعه و اهل سنت شهرستان به هم نخورد.
معظم له با تاکید بر حفظ و تقویت وحدت شیعه و سنی در ایرانشهر خطاب به امام جمعه این شهر، فرمودند: تندروان دو طرف مایل هستند انسجام موجود به هم بخورد، شما باید از وقوع چنین مساله ای جلوگیری کنید، چراکه ما ضرر بسیاری از تندروی خورده ایم.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر توجه به حوزه های علمیه این شهرستان و تقویت آنها، افزودند: حوزه علمیه سرمایه شهر است و باید پایه های بالاتر تحصیلی نیز در این شهر وجود داشته باشد تا طلاب و حوزویان پاسخگوی نیازهای مختلف مردم باشند.
ایشان مهم ترین کار ائمه جمعه شهرهای مختلف کشور را رسیدگی به حوزه های علمیه و تقویت آنها دانسته و یادآورشدند: هرکجا حوزه دارد مردم آن تا حدود زیادی بیمه هستند و مراکزی که حوزه ندارد خطرات اعتقادی بسیاری آنها را تهدید می کند.
معظم له یادآورشدند: البته حوزه های علمیه نیز باید به روز باشند و شبهات دشمنان را بدانند و بتوانند دفاع منطقی، محققانه و مؤدبانه از تشیع و مکتب اهل بیت(ع) داشته باشند.
 ایشان با بیان این که خوشبختانه امروز وضعیت شیعه در جهان خوب است و این مساله باید در این گونه مناطق تبیین و ترویج شود، تصریح کردند: در این گونه مناطق مسائل مربوط به حمایت از نظام و دفاع از انقلاب و ولایت باید به صورت قوی باشد چراکه نقطه وصل همه ما در این امور است.
معظم له خطاب به امام جمعه ایرانشهر فرمودند: مسائل تشویقی برای حوزویان و غیر حوزویان فراهم کنید ما نیز به سهم خود کمک های لازم را خواهیم داشت  و معتقدیم مناطقی همچون ایرانشهر نسبت به بسیاری از نقاط دیگر اولویت دارند، ما به سهم خود در خدمت شما هستیم چون شما در خدمت اسلام و  اهل بیت هستید.
 

captcha