ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم است/ عربستان و وهابیت سرچشمه خونریزی، قتل و تکفیر است

ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم است/ عربستان و وهابیت سرچشمه خونریزی، قتل و تکفیر است


در عراق و سوریه ما در خط نخست مبارزه با تروریسم و افراطی ها هستیم، هیچ گروهی مثل ما با تروریسم و خشونت ها مبارزه نمی کند، بعد ما را متهم به حمایت از تروریسم می کنند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تاکید بر این که ریشه تکفیری ها، خشونت ها و خونریزی ها و داعش در عربستان سعودی، وهابیت و تعلیمات محمدبن عبدالوهاب است و در این جای تردید نیست، فرمودند: عربستان سعودی گروهی تشکیل داده تحت عنوان مبارزه با تروریسم؛ شما با خودتان مبارزه کنید.

ایشان از رفتار منافقانه آمریکا و غرب در قبال تروریسم و گروه های تروریستی نیز انتقاد کرد و افزودند: آمریکایی ها مدافع اینها هستند و داعش را تقویت کرده اند؛ دیگران نیز نفت غصبی آنها را می خرند و اسلحه به آنها می دهند و بعد ما را متهم به حمایت از تروریسم می کنند و این از عجایب روزگار است.

ایشان با بیان این که ما در خط مقدم و اول مبارزه با تروریسم هستیم، فرمودند: در عراق و سوریه ما در خط نخست مبارزه با تروریسم و افراطی ها هستیم، هیچ گروهی مثل ما با تروریسم و خشونت ها مبارزه نمی کند، بعد ما را متهم به حمایت از تروریسم می کنند!

معظم له یادآورشدند: بسیار عجیب است آنهایی که ترور و تکفیر در خانه شان پرورش یافته، می شوند مخالف تروریسم و ما که مخالف حقیقی تروریسم هستیم و با آنها مبارزه می کنیم را متهم می کنند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: آمریکایی ها و عربستان سعودی این قدر به خودشان و دنیا دروغ نگویند، دنیا متوجه شده سرچشمه تکفیر و قتل و خونریزی کجاست.

ایشان یادآورشدند: اینها چقدر در مکه و مدینه عالمان مخالف خود را کشتند، الان آنهایی که در اروپا می روند جنایت می کنند، تعلیم یافته مراکز علمی عربستان سعودی هستند؛ حالا اینها دم از مبارزه با تروریسم می زنند و ائتلاف تشکیل می دهند.

معظم له تاکید کردند: باید اسناد اینها در اختیار مردم دنیا قرار گیرد تا حقایق برایشان روشن شود، اگر بخواهیم تروریسم ریشه کن شود باید صادقانه با مسائل برخورد کنیم، مطبوعات مهم غربی ها اخیرا به این موضوع پرداخته و می پردازند که ریشه تروریسم در عربستان سعودی است.

ایشان افزودند: اخیرا مسئولین آنها گفته اند ما کاری به وهابیت نداریم، این مساله واضح تر از آن است که بتوانند پرده روی آن بیافکنند. امیدواریم منطقی تر فکر کنند و با ریشه ها برخورد نمایند.

برچسب ها :
captcha