نگذارید دولت‌های بزرگ شما را به نفع خود مصادره کنند

نگذارید دولت‌های بزرگ شما را به نفع خود مصادره کنند


‌ ‌ براساس تفکرات اسلامی، کمک‌های بشردوستانه از آموزه های اسلامی جدا نیست و به همین دلیل هر زمان در هر گوشه ای از جهانی اتفاقی می افتد مردم ایران اسلامی بدون در نظر گرفتن اعتقادات مذهبی آسیب‌دیدگان کمک‌های خود را به آنها ارسال می‌کنند.‌

حضرت آیة ‌الله العظمی مکارم شیرازی، امروز در دیدار مسؤولان صلیب سرخ جهانی فرمودند: صلیب سرخ و هلال احمر جمعیتی است که ریشه در اعتقادات مذهبی مردم دارد.

ایشان افزودند: صلیب سرخ باید در میان مردم جهان اعتماد سازی کند و می‌تواند با بهره‌گیری از باورهای درونی مردم این امر را محقق سازد.

معظم له خاطر نشان کردند: هم ‌اینک در ایران اسلامی مردم مسلمان براساس باورهای مذهبی خود در حوادث مختلف کمک‌های فراوانی را به آسیب ‌دیدگان دارند که گاهی در برخی حوادث غیرمنتظره شاهد صف‌های طولانی مردم برای کمک‌های نقدی و غیرنقدی هستیم و همه این اقدامات برگرفته از اعتقادات مذهبی و انسان دوستانه آنهاست.

ایشان پایه و اصل کمک‌های مردم به صلیب سرخ و هلال احمر را برگرفته از باورهای دینی و مذهبی آنها دانست و اظهار داشتند: در حال حاضر مردم جهان براساس احساس مسؤولیت و داشتن تفکرات دینی به صلیب سرخ کمک می‌کنند که این تفکر باید برای همیشه تقویت و حفظ شود.

معظم له افزودند: براساس تفکرات اسلامی، کمک‌های بشردوستانه از آموزه های اسلامی جدا نیست و به همین دلیل هر زمان در هر گوشه ای از جهانی اتفاقی می افتد مردم ایران اسلامی بدون در نظر گرفتن اعتقادات مذهبی آسیب‌دیدگان کمک‌های خود را به آنها ارسال می‌کنند.

ایشان یادآور شدند: خوشبختانه کمک‌ های بشردوستانه در قانون اساسی ایران دیده شده که این رفتار برگرفته از تعلیمات دینی ماست که کمک‌های مردمی نباید منحصر به گروه و یا مذهب خاصی صورت گیرد.

معظم له از مسؤولان صلیب سرخ خواست تا در خصوص تبلیغات رسانه‌ای بیشتر کار کنند و در بخش دیگری از سخنان خود فرمودند: همچنان که در غزه بی‌طرفی خود را نشان دادید باید در تمام دنیا این جمعیت فعالیت‌های خود را به صورت مستقل انجام دهد و در کمک‌های انسانی خود بی‌طرفانه عمل نماید.

ایشان تاکید کردند: باید مراقب باشید که دولت‌های بزرگ شما را به نفع خود مصادره نکنند.

حضرت آیة ‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به مسؤولان صلیب سرخ جهانی فرمودند: ما احترام فراوانی برای خدمات شما قائل هستیم و برای موفقیت‌تان دعا می‌کنیم و از کمک‌های خود به صلیب سرخ و هلال احمر کم نخواهیم گذاشت.

1388/08/06



برچسب ها :
captcha