روایات و احادیث حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) باید  نقد عالمانه و منصفانه شود

روایات و احادیث حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) باید نقد عالمانه و منصفانه شود


حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، امروز در دیدار مدیران مؤسسه آینده روشن فرمودند: باید احادیث و روایات که مختص حضرت مهدی(عج) است به صورت عالمانه، منصفانه و بدون بدبینی نقد و بررسی شود.‌

ایشان با بیان این که دشمنان با استناد به برخی از احادیث ضعیف در صدد خدشه دار کردن دین هستند، اظهار داشتند: اگر احادیث ضعیف و بدون استناد قرآنی اصلاح شود دیگر دشمنان نمی‌توانند خدشه‌ای به احادیث و روایات شیعی وارد کنند.

معظم له خاطر نشان کردند: باید احادیث ناب که با قرآن و افکار علمای بزرگ سازگاری دارد آن را برجسته کنیم تا دشمنان با استناد به احادیث ضعیف به شبهه افکنی نپردازند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به این که نقد احادیث و روایات حضرت مهدی(عج) باید به دور از افراط و تفریط صورت گیرد، اظهار داشتند: برخی خیال می‌کنند چون روایت به حضرت مهدی(عج) استناد شده، ‌گرچه خلاف عقل است، نباید در آن نقدی صورت گیرد؛ در حالی که اسلام این سخن را نمی‌پذیرد.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خواستار برخورد با مدعیان دروغین مهدویت شده و اظهار داشتند: امروز در جهان عده زیادی با ادعاهای دروغین از نام مقدس حضرت مهدی(عج) سوء استفاده می‌کنند و باید مانع این گونه ادعا شد.

ایشان در عین حال ادعاهای دروغی را نشان از گسترش فرهنگ مهدوی در جهان خوانده و افزودند: فرهنگ مهدویت روز به روز در حال گسترش است به همین دلیل برخی از نام حضرت مهدی(عج) و ملاقات با امام زمان(عج) و خواب‌ها سوء استفاده می کنند تا گروهی را بفریبند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی همچنین با تاکید بر ترویج امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشتند: مهم ترین راه مبارزه با ظلم این است که امام زمان(عج) ظهور کنند و اگر زمینه ظهور به وسیله مؤمنان صالح حضرت فراهم شود ظلم زودتر برچیده می شود.

ایشان با بیان این که برخی ها معتقدند باید ظلم در جامعه افزایش پیدا کند تا ظهور فرا رسد، تصریح کردند: ما معتقدیم باید گروهی مجهز برای حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) آماده شود تا زمینه ظهور فراهم شود؛ زیرا اگر ایمان و عمل صالح باشد ظهور امام زمان(عج) نزدیک تر می‌شود. قرآن می گوید: (وَعَدَ اللّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَرْضِ).

برچسب ها :
captcha