باید فرهنگ دینی در دل جوانان نهادینه شود

باید فرهنگ دینی در دل جوانان نهادینه شود


مسائل جوانان از جهات مختلف دارای اهمیت و ارزش است که نباید از دید مسؤولان پنهان بماند. جوانان مهم ترین نیروهای جامعه هستند و در بسیاری از مسائل همچون علم پیشتازند و در مسائل اجتماعی فعال و در میدان نبرد با دشمنان از همه آماده ترند.‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله العظمی مکارم شیرازی، ایشان امروز در دیدار مدیران سازمان ملی جوانان استان های کشور فرمودند: جوانان سرمایه های بزرگی اند که باید آنها را حفظ و پاسداری کرد، ما می دانیم دشمنان بیش از همه چشم به همین طیف جوانان دوخته اند و تنها هدفشان در طراحی و برنامه ریزی های کلان، انحراف جوانان از مسائل دینی و مذهبی است.

معظم له فرمودند: دشمنان زمانی که بر جوانان مسلّط شوند به آرزوی خود خواهند رسید و آن هنگام بر ملّت ها سیطره خواهند داشت.

ایشان تأکید کردند: جوانان در عین حال که نیروهای بسیار فعالند؛ ولی صفای دلی دارند که آسیب پذیر است و خطر، بسیاری از آنها را تهدید می کند؛ هم چنان که امیرالمؤمنین(ع) می فرماید: قلب جوانان مانند زمینی است که هر بذری در آن بپاشند، رشد و توسعه خواهد یافت.

معظم له با اشاره به این که بخش عظیمی از جمعیّت کشور ما را جوانان به خود اختصاص داده اند، افزودند: هم اینک جمعیّت جوانان کشور ما به نسبت دیگر کشورها از آمار بالایی برخوردار است و باید حمایت و برنامه ریزی مسؤولان در مسائل مرتبط با جوانان باشد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: امروز عوامل فساد به وسیله دشمنان و سودجویان جهت دهی می شود و شما مدیران باید با آمارگیری دقیق از آسیب ها به دنبال رفع این گونه مسائل باشید.

ایشان با اشاره به حوزه تألیفات خود در موضوع جوانان فرمودند: از همان اوائل ورود به حوزه علمیه بیشترین دغدغه من جوانان بودند، به گونه ای که هم اینک مخاطب اصلی بسیاری از تألیفاتم جوانان به شمار می آیند و تمام تلاشم این بوده که روحانیت باید به مسائل جوانان توجه ویژه نشان دهند.

معظم له توجه به مسائل دینی جوانان را خواستار شده و افزودند: باید فرهنگ غنی اسلام در دل جوانان نهادینه شود تا آسیب ها و خطرهای احتمالی آنها را تهدید نکند.

ایشان اظهار داشتند: هماهنگی در ارتباط مستمر با مراکز علمی و پژوهشی در کشور ضروری است تا از کارهای موازی و تکراری جلوگیری شود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: گاهی برخی به اشتباه ادعا می کنند که در مسائل جوانان باید دنباله رو آنها باشیم؛ در حالی که بر اساس فرهنگ اسلام باید با وجود تجربیات آنها را جهت دهی و رهبری کرد، زیرا دنباله روی در مسائل برگرفته از فرهنگ غرب است.

ایشان تأکید کردند: مسائل جوانان از ظرافت ویژه ای برخوردار است و باید با دقت بیشتر مورد توجه قرار گیرد و اگر در مسأله ای اشتباهی صورت گرفته آن را اصلاح کنیم نه این که در برابر آن تسلیم شویم.

معظم له سخت گیری در مسائل جوانان را اشتباه دانسته و اظهار داشتند: آنچه اسلام فرموده بر همان اساس عمل کنید و اگر در جایی مخالفت شرعی وجود ندارد نباید مانع تراشی کرد.  ورزش و مسائل تفریحی برای جوانان بسیار مهم و موجب تقویت نشاط و روحیه خودباوری آنها می شود.

ایشان توجه به مسائل عاطفی را مهم دانسته و افزودند: گاهی برخورد مناسب و عاطفی با جوانان از استدلال و برهان آوردن برای آنها بسیار ارزشمندتر و تأثیرگذارتر خواهد بود.

برچسب ها :
captcha