باید دولت هاى زورمند را در برابر الزامات حقوق بشر از طریق بسیج توده ها خاضع کرد

باید دولت هاى زورمند را در برابر الزامات حقوق بشر از طریق بسیج توده ها خاضع کرد


آیة الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار معاون کمیته بین المللى صلیب سرخ اظهار داشتند: اساس اسلام، محبّت به همه انسان هاست و مدارک قرآنى و روایى در این زمینه بسیار فراوان است، ولى جهات سیاسى، مانع توجّه بسیارى از سیاستمداران دنیا به این مطلب شده است.‌

معظم له خاطرنشان کردند: اقلیتى بنام وهّابى هاى تندرو، میان مسلمانان پیدا شده اند که منادیان خشونت اند و چهره اسلام را ناپسند نشان مى دهند و متأسفانه سیاستمداران جهان تنها به عملکرد این اقلیت کوچک منحرف توجّه مى کنند چرا که منافع خود را در آن مى بینند لذا برملا کردن تفکّرات انحرافى این گروه یک ضرورت است.

ایشان با اشاره به برپایى همایش هاى بین المللى در خصوص حقوق بشر گفتند: دولت هاى زورمند به پیام اینگونه همایش ها اعتنا نمى کنند ولى باید با بسیج توده هاى مردم دنیا آنها را در برابر مقررات، خاضع کرد، تا التزام دولتمردان خود را به قوانین بشرى خواستار شوند.

آیة الله العظمى مکارم شیرازى افزودند: به رغم توصیه هایى که فعالان حقوق بشر در سراسر دنیا دارند، همچنان شاهد و ناظر زندان هاى مخوفى چون ابوغریب و گوانتانامو هستیم و حتى علناً اعلام مى کنند، شکنجه در این زندان ها، قانونى است و این یک مصیبت بزرگ است. و امیدواریم طرفداران حقوق بشر دوستانه، فریادهاى خود را در دنیا بلندتر کنند و کارهاى ضد بشرى را محکوم نمایند.

ایشان در پایان خاطرنشان کردند: ما طبق دستورات مذهبى با تمام توان حاضریم به تمام برنامه هاى بشر دوستانه کمک کنیم.

برچسب ها :
captcha