دین اسلام مى تواند بهترین جوابگوى نیازهاى بشر امروز باشد

دین اسلام مى تواند بهترین جوابگوى نیازهاى بشر امروز باشد


آیة الله العظمى مکارم شیرازى در دیدار تنى چند از نمایندگان مسلمانان انگلستان با اشاره به اوضاع کنونى جهان فرمودند: دنیاى امروز دنیایى است که از افکار مادى گرایانه گریزان شده و به سوى ادیان آسمانى گرایش پیدا کرده است و در میان ادیان آسمانى، دین اسلام مى تواند بهترین جوابگوى نیازهاى بشر درعصر و زمان ما باشد و ما باید از این فرصت بهترین استفاده را بکنیم و رحمت، عطوفت و فرهنگ اسلامى را به تمام دنیا نشان دهیم.‌ ایشان در ادامه افزودند: امروز متأسفانه دو گروه در دنیا هستند که اسلام را متهم به خشونت مى کنند:‌

یکى وهابى هاى تندرو که اقلیت ناچیزى هستند و ما آنها را بیگانه از تعلیمات اسلامى مى دانیم و به عقیده ما آنها اسلام را خوب نشناخته اند و کاملا راه خطا را طى مى کنند.

و گروه دوم سیاستمدارانى هستند که به خاطر منافع سیاسى خودشان سعى مى کنند دنیا را از اسلام دور کنند و اسلام را متهم به خشونت نمایند. وظیفه ما در برابر آنها این است که ما عملا ثابت کنیم که اسلام دین صلح، محبّت، دوستى و همزیستى با همه ادیان است و این دو گروه هیچ ارتباطى با اسلام ندارند.

معظم له افزودند: بسیارى از مقلّدین ما در خارج کشور از ما مى پرسند که آیا مى توانیم در برخى موارد از قوانین آن کشورها تخلّف کنیم، هر چند از جهاتى به نفع ما هم باشد؟ ما در جواب آنها مى گوییم که از قوانین آن کشورها تخلّف نکنید و چهره اسلام را بد نسازید.

ما معتقدیم هیچ تضادّى بین احترام به قوانین کشورهایى که مسلمانان در آن زندگى مى کنند و اعتقاد به اسلام وجود ندارد.

ایشان در ادامه به تلاش مطبوعات غربى در دگرگون نشان دادن چهره مسلمانان به طور عام و ایران به طور خاص در روزنامه هاى آن کشورها اشاره نموده و فرمودند: در این تردیدى نیست که چهره اى که از ایران به طور خاص و مسلمانان به طور عام در مطبوعات غرب وجود دارد بسیار متفاوت با چهره واقعى آن است.

ما به بسیارى از خبرنگاران و یا شخصیت هاى خارجى که پیش ما مى آیند مى گوییم که دو کشور ایران در دنیا داریم یکى کشورى که ما در آن زندگى مى کنیم و دیگر کشورى که شما در مطبوعات خود آن را ارائه مى دهید. کشور واقعى اینجاست و ما معتقدیم که این تضاد نه به نفع آنهاست و نه به نفع ما.

 

ما آرزوى جهانى، خالى از تمام این تضادها را داریم که همه انسان ها با تمام اختلاف ملّیت ها و نژادها و مذاهبى که دارند با هم در صلح و صفا و آشتى زندگى کنند و براى رسیدن به این هدف باید سه برنامه را فراموش

نکنیم:

اول اینکه اسلام را بهتر بشناسیم; دیگر اینکه به اسلام بهتر عمل کنیم و سوم اینکه اسلام را بهتر منتشر کنیم و بهترین راه این است که از طریق عمل به دنیا نشان دهیم که حقیقت اسلام این است.

ایشان در ادامه خاطرنشان ساختند: گروه اندکى هم در دنیا هستند که از اختلاف بین ملّتها و دولتها بهره بردارى مى کنند و دائماً مى کوشند که بین آنها جنگ و نزاع و درگیرى باشد که از جمله آنها تندروهاى تروریست هستند که ما باید آنها را خوب بشناسیم و با اعمال صحیح خود ریشه آنها را بخشکانیم.

حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى در پایان فرمودند: باید تعامل بین مسلمانان کشورهاى جهان با حوزه هاى علمیه و علماى دینى بیشتر شود و همچنین رفت و آمد بین مسلمانان و دیگران نیز بیشتر گردد. و تجربه ما اینست که این رفت و آمدها در هر سطحى باشد اثر بسیار مثبتى دارد.

در ابتداى این دیدار نیز نمایندگان مسلمانان انگلستان ضمن ارائه گزارشى از وضعیت مسلمانان انگلستان و تعاملات مسلمانان آن کشور با دیگر ادیان، خواستار تعامل بیشتر با علماى دینى اسلام شدند.

برچسب ها :
captcha