جمهوری اسلامی دشمن شماره یک تروریسم است/ دیوار بی اعتمادی به آمریکا باید بالاتر برود / دروغ بزرگ بدتر از پیمان شکنی است

جمهوری اسلامی دشمن شماره یک تروریسم است/ دیوار بی اعتمادی به آمریکا باید بالاتر برود / دروغ بزرگ بدتر از پیمان شکنی است


زمانی بود که بعضی سابقاً می گفتند با آمریکایی ها در نیفتیم و با آن ها کنار بیاییم و رفاقت کنیم که اگر رفاقت کنیم شرمنده می شوند و رفاقت می کنند. عده ای واقعا چنین عقیده ای داشتند اما پرده ها بالا رفت و معلوم شد که این ها «عهد شکن» هستند، یک سال و نیم مذاکره کردند حالا می خواهند دبه دربیاورند و مخالفت کردند.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، فرمودند: زمانی بود که بعضی سابقاً می گفتند با آمریکایی ها در نیفتیم و با آن ها کنار بیاییم و رفاقت کنیم که اگر رفاقت کنیم شرمنده می شوند و رفاقت می کنند. عده ای واقعا چنین عقیده ای داشتند اما پرده ها بالا رفت و معلوم شد که این ها «عهد شکن» هستند، یک سال و نیم مذاکره کردند حالا می خواهند دبه دربیاورند و مخالفت کردند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: روشن است که حربه توجیه گران کند است که بگویند می شود با آنها ساخت.

معظم له افزودند: بدتر از پیمان شکنی آنها، «دروغگویی» آنهاست، اخیرا رییس جمهور آمریکا مدعی شده طرفدار شماره یک تروریسم در دنیا ایران است! این دروغی بسیار بزرگ است.

معظم له اضافه کردند: این در حالی است که هیچ کشوری به اندازه ایران با تروریسم مبارزه نکرده و در سوریه، لبنان و عراق نقش مؤثر داشته است، دشمن شماره یک تروریسم ایران است اما می گویند بدترین طرفدار تروریسم ایران محسوب می شود در عالم سیاست مادی حیا و شرم مفهوم ندارد و دروغ به این بزرگی می گویند، این دروغ از پیمان شکنی آن ها بدتر است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که حتی شخصیت های آمریکایی اعتراف کردند که از وقتی آمریکا وارد عراق شد داعش هم وارد این کشور شد، فرمودند: آن ها داعش را وارد عراق کردند و در حال حاضر از تروریست ها در سوریه دفاع می کنند.

معظم له افزودند: از همه مهمتر اینکه زادگاه تروریسم وهابیت است و مرکز وهابیت عربستان سعودی به شمار می رود که نزدیک ترین دوست آمریکایی ها محسوب می شوند.

ایشان افزودند: کسانی که تا فرق در طرفداری از تروریسم فرو رفته اند حالا با دروغی بزرگ ایران را نخستین طرفدار تروریسم در دنیا معرفی می کنند، از این رو باید قبول کرد که دیوار بی اعتمادی به آنها بالاتر رفته است و وضعیت عهد شکنی با این دروغ های بزرگ زشت تر می شود؛ دروغ به این بزرگی حتی شیطان هم نمی گوید.

معظم له اظهار داشتند: امیدواریم ملت ما روز به روز متحدتر و منسجم تر شوند و در برابر دشمن، دشمن شناس تر باشند و روی پای خود بایستند، جمهوری اسلامی  و ملت ایران طمع در هیچ کشوری ندارد و یک وجب از آب و خاک دیگران را نمی خواهد، ایران در برابر تروریسم قربانی ها داده و امیدواریم خداوند همه ما را از شر دشمن محافظت بفرماید.

برچسب ها :
captcha