رییس جمهور برای اصلاح فضای مجازی اهمیت قائل شود

رییس جمهور برای اصلاح فضای مجازی اهمیت قائل شود


شورای عالی فضای مجازی و رییس جمهور برای این مساله اهمیت فوق‌ العاده‌ای قائل شوند، بخش قابل توجهی از مشکلات عظیم جامعه ما با فضای مجازی و شبکه‌ های اجتماعی ارتباط پیدا می‌کند، این شبکه‌ ها غوغا می‌کنند‌

حضرت آیت ‌الله العظمی مکارم ‌شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به گزارش دادستان کل کشور در دیدار روز گذشته با ایشان مبنی بر این که بسیاری از طلاق ها و پرونده‌های موجود در محاکم قضایی مربوط به فضای مجازی است، تصریح کردند: در برخی از رسانه‌ها نیز گزارشی منتشر شده بود که بلوغ زودرس در نوجوانان یکی از مشکلات مهم است و ریشه بسیاری از اینها فضای مجازی است.

معظم له با انتقاد از کم توجهی مسؤولان کشور به اصلاح فضای مجازی و این‌که برای این موضوع دل نمی‌سوزانند، تصریح کردند: شورای عالی فضای مجازی و رییس جمهور برای این مساله اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل شوند، بخش قابل توجهی از مشکلات عظیم جامعه ما با فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ارتباط پیدا می‌کند، این شبکه‌ها غوغا می‌کنند.

ایشان تصریح کردند: در دنیای امروز دولت‌های استعماری و استکباری که نظام ما را مزاحم منافع نامشروع خود می‌دانند دشمن ما هستند؛ آنها از این فضاهای مجازی حداکثر استفاده را می‌کنند و سموم اعتقادی، سیاسی و توهین به مقدسات را در این فضاها گسترش می دهند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به ماجرای چند گورخواب در فضای مجازی و فضاسازی شبکه‌های اجتماعی در این خصوص، گفت: به دنبال این مساله چه غوغایی به راه انداختند، در حالی که در خود آمریکا صدها هزار کارتن خواب وجود دارد و برخی در کنار فاضلاب‌ها سکونت دارند.

معظم له با بیان این که اصلاح فضای مجازی باید در دستور کار مسؤولان قرار گیرد، ابراز داشتند: این مساله یک عزم جدی نیاز دارد تا آن را درمان کنند، سرنوشت جامعه با اصلاح فضای مجازی ارتباط دارد، امیدوارم هم رییس جمهور، دولت و صدا و سیما و دستگاه قضایی همکاری کنند تا بتوان برای این مساله فکری کرد.

ایشان خاطرنشان کردند: ما جمعی از فضلای صاحبنظر حوزه در این زمینه را مامور کرده ایم و کارهای خوبی انجام داده اند و پیشنهادات سازنده ای نیز برای اصلاح این وضعیت ارائه داده اند که امیدواریم مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با انتقاد از توجیهات برخی مسؤولان درباره فضای مجازی تصریح کرد: یکی از مسؤولان و وزرا آماری داده که تنها هفت درصد فضای مجازی ناسالم است، این نشان می دهد یا این فضاها را ندیده‌اند و یا در صدد توجیه هستند.

برچسب ها :
captcha