جناح ها عملا ثابت کنند هدف شان خدمت به مردم است/ اعتماد مردم سرمایه ای بزرگ برای نظام است

جناح ها عملا ثابت کنند هدف شان خدمت به مردم است/ اعتماد مردم سرمایه ای بزرگ برای نظام است


امیدواریم همه سعی کنند کارها و تلاش های شان در مسیر خدمت به مردم باشد، اگر این باشد بسیاری از اختلافات و نزاع ها برچیده و خاموش می شود‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، بر لزوم خدمت رسانی مسؤولان به مردم و تلاش همه جانبه برای حل مشکلات آنان تاکید کردند.

ایشان افزودند: برخی حرف ها از مردم شنیده می شود که چه آب و نانی در مقامات و مناصب است که این اندازه برخی برای رسیدن به آن تلاش می کنند و سر و دست می شکنند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که باید تلاش ها در مسیر هدف و خدمت به مردم باشد، تصریح کردند: مقاماتی که در اختیار مسؤولان است، گزینه شخصی و طعمه نیست بلکه برای خدمت به مردم است.

معظم له عنوان کردند: جناح ها باید عملا ثابت کنند هدف شان خدمت به مردم است، اشخاص نیز ثابت کنند مقام ها و منصب ها را برای خدمت به مردم می خواهند والا از ارزش در انظار مردم می افتند.

ایشان خاطرنشان کردند: امیدواریم همه سعی کنند کارها و تلاش های شان در مسیر خدمت به مردم باشد، اگر این باشد بسیاری از اختلافات و نزاع ها برچیده و خاموش می شود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به تشکیل مجلس جدید در خردادماه، یادآورشدند: امیدواریم در عمل نشان دهند که هدف شان از تلاش های انتخاباتی و تبلیغاتی حل مشکلات عمومی بوده است نه حل مشکلات شخصی خودشان؛ این کار مردم را امیدوار می کند.

ایشان با بیان این که رمز پیروزی این است که مردم به حکومت شان خوش بین باشند، تصریح کردند: این مهم محقق نمی شود مگر اینکه در عمل نشان دهند.

معظم له اعتماد میان مردم و حکومت را سرمایه ای بزرگ دانست و فرمودند: این مهم زمانی حفظ و تقویت خواهد شد که مردم مطمئن شوند مسؤولان به دنبال حل مشکلات آنان هستند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن دعا برای حل مشکلات جهان اسلام فرمودند: وقتی انسان مشکلات مردم سوریه و ویرانی ها و اختلافات در جهان اسلام را می بیند، بسیار متاثر و اندوهگین می شود؛ امیدواریم خدای متعال دست های اختلاف افکن را قطع بفرماید و با فرج آقا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) این مشکلات نیز پایان یابد.

ایشان در ادامه با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت سالروز میلاد حضرت امام سجاد و حضرت قمر بنی هاشم(ع) فرمودند: مقام و جایگاه حضرت امام سجاد(علیه السلام) بر همه روشن است، آثار به جای مانده از ایشان بویژه صحیفه سجادیه و رساله الحقوق بسیار غنی و پر محتوا و جامع است.

معظم له همچنین ضمن تبیین گوشه ای از فضائل و مناقب حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام) تصریح کردند: اگر می خواهیم مقامات حضرت بنی هاشم(علیه السلام) را بدانیم باید به زیارت نامه ایشان مراجعه کنیم.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با استناد به حدیثی از امام زین العابدین(علیه السلام) محاسبه نفس را امری بسیار مهم و تاثیر گذار در سعادت انسان ها دانستند.

برچسب ها :
captcha