غربی ها قابل اعتماد نیستند/ تا به ملت خود تکیه نکنیم مشکلات حل نخواهد شد

غربی ها قابل اعتماد نیستند/ تا به ملت خود تکیه نکنیم مشکلات حل نخواهد شد


ما نمی گوییم مذاکره و تعامل نکنیم، اما توجه داشته باشید که آنها قابل اعتماد نیستند، تا روی پای خود نایستیم مشکلات مان حل نمی شود‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به اظهار نظر اخیر رییس جمهور سوریه که گفته بود چند سال ما جنگیدیم یک تجربه نصیب ما شد و آن این که غربی ها قابل اعتماد نیستند، اشاره کردند و این مساله را تجربه ای برای تمام ملت ها و حکومت های جهان دانستند.

ایشان اظهار داشتند: ما نمی گوییم مذاکره و تعامل نکنیم، اما توجه داشته باشید که آنها قابل اعتماد نیستند، تا روی پای خود نایستیم مشکلات مان حل نمی شود، زیرا اینها تابع نظام سلطه هستند و می خواهند بر تمام دنیا مسلط باشند تا منافع شان حفظ شود و از این اصل منحرف نمی شوند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی دموکراسی، حقوق بشر، امنیت جهانی و امثال اینها را ابزاری در خدمت نظام سلطه و وسیله ای برای انحراف افکار عمومی جهان دانست و فرمودند: شاهد این مطلب این است که حکومتی که خود را پیشرفته ترین حکومت بشری می داند یعنی آمریکا آمده با حکومتی که عقب مانده ترین حکومت های دنیا به شمار می آید رفیق تمام عیار شده اند.

ایشان بیان داشتند: در عربستان سعودی نه دموکراسی وجود دارد، نه آزادی و نه حقوق بشر، اما رفاقت تنگاتنگ دارند و تمام آن اصولی که از آن دم می زنند را به خاطر منافع شان فدا می کنند، نفت ارزان قیمت می گیرند، سلاح گران قیمت به آنها می فروشند و در مسیر منافع خود از آنها استفاده می کنند و جنگ های نیابتی در یمن و عراق و سوریه به وسیله سعودی ها به راه می اندازند.

ایشان افزودند: آنها بر فرض که با ما کنار بیایند، اگر یک جا ببینند منافعشان نیست، کار خود را خواهند کرد؛ کما این که برخی از نامزدهای ریاست جمهوری آینده آمریکا می گویند اگر ما سر کار آمدیم برجام را پاره می کنیم، چون خلاف منافع ما است، در حالی که خلاف منافع شان هم نیست؛ همه ما باید بیدار باشیم، تکیه بر غیر ملت نکنیم.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، با طرح این سؤال که چه زمانی می توانیم روی پای خود بایستیم، فرمودند: زمانی می توانیم به این مهم دست یابیم که متحد باشیم و منافع جناحی را فدای منافع ملی کنیم، همه جناح ها دست به دست هم دهند، منافع جامعه اسلامی و نظام را در نظر بگیرند.

معظم له خاطرنشان کردند: الان دنیا از ما حساب می برد و این به دلیل تقیدمان به اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) است، امیدواریم این درس را از شهدا فرا بگیریم و از تجارب آنان استفاده کنیم.

برچسب ها :
captcha