راهپیمایی روز قدس خنثی کننده تبلیغات دشمنان است/ قدس شریف حلقه اتصال امت اسلام است

راهپیمایی روز قدس خنثی کننده تبلیغات دشمنان است/ قدس شریف حلقه اتصال امت اسلام است


این روز قدس می‌تواند یک حلقه اتصال و وسیله بیداری باشد؛ به یاری خداوند متعال این راهپیمایی و مراسم روز قدس مایه بیداری اسلامی بشود؛ قدس حلقه اتصال، قبله اول مسلمان‌ها و دارای اهمیت خاصی است‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در شب سوم از شب‌های قدر در مدرسه امام کاظم (علیه السلام) با اشاره به راهپیمایی روز قدس اظهار داشتند: یکی از عبادات شما فردا انجام می‌شود؛ شرکت در راهپیمایی‌های روز قدس را به حساب عبادت بگذارید.

 ایشان ادامه دادند: تفاوت‌هایی بین روز قدس امسال با سال‌های گذشته وجود دارد؛ در تمام کشورهای اسلامی دشمنان آتش روشن کرده‌اند؛ نه به دست خودشان بلکه به دست مسلمان‌نماها آتش افروخته‌اند؛ به جبهه النصره گفته‌اند سوریه را آتش بزند، داعش عراق را، آل سعود یمن را و آل خلیفه را نیز گفته‌اند که بحرین را آتش بزند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: به دست خود مسلمان‌ها کشورهای اسلامی را آتش می‌زنند؛ این روز قدس می‌تواند یک حلقه اتصال و وسیله بیداری باشد؛ به یاری خداوند متعال این راهپیمایی و مراسم روز قدس مایه بیداری اسلامی بشود؛ قدس حلقه اتصال، قبله اول مسلمان‌ها و دارای اهمیت خاصی است.

ایشان از مسلمانان جهان خواست تا به اهمیت روز قدس توجه داشته باشند و فرمودند: دنیای امروز دنیای تبلیغات و رسانه‌ها است؛ دشمنان اسلام رسانه‌های قوی تبلیغاتی را در اختیار دارند و حقایق را وارونه نشان می‌دهند.

 معظّم له ادامه دادند: جمعیت‌های میلیونی روز قدس در تمام کشورهای اسلامی را نمی‌توانند مخفی کنند؛ بالاخره مجبورند که گوشه‌ای از این راهپیمایی با شکوه را نشان دهند؛ همین مقدار تبلیغات آن‌ها را خنثی می‌کند؛ یک حرکت ساده که دارای برکت زیادی است.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خاطر نشان کردند: امیدواریم همه مسلمانان در سراسر دنیا به روز قدس اهمیت بدهند و آن را یکی از عبادت‌های خود بدانند؛ در بعضی کشورها فردا آخرین جمعه ماه رمضان است ولی در کشور ما ممکن است جمعه دیگری هم در ماه رمضان داشته باشیم که به منظور هماهنگی یک هفته جلوتر این راهپیمایی را برگزار می‌کنیم تا تمام کشورهای اسلامی این راهپیمایی را به صورت متحد در یک روز برگزار کنند.

ایشان در ابتدای سخنانش وصایای حضرت علی (علیه السلام) را مورد بررسی قرار داد و فرمودند: این امام بزرگوار به شیعیان، اصحاب و فرزندان خود فرمودند من دیروز سالم بودم، امروز با فرق شکافته در بستر شهادت عبرتی برای شما هستم و فردا برای همیشه از بین شما می‌روم.

 معظّم له ادامه دادند: با توجه به نصایح مولای متقیان حضرت علی (علیه السلام) نباید گرفتار شرایط دنیا شویم و غفلت ما را از خداوند متعال دور کند؛ برای سعادتمندی در این دنیا باید به مواعظی که خداوند برای ما قرار داده است توجه ویژه داشته باشیم و گرفتار زر، زیور و جاذبه‌های دنیایی نشویم.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: از بین آیات و روایات می‌توان ده مورد را برشمرد که از مواعظ این دنیا به حساب می‌آیند و باعث جلوگیری از غافل شدن ما در این دنیا خواهند شد؛ اول انبیاء و اولیاء الهی و کتاب‌های آسمانی هستند که حتی یک جمله از این آیات و روایات می‌تواند برای یک عمر انسان کافی باشد.

ایشان اظهار داشتند: بیمارستان‌ها، آرمگاه‌ها و قبرستان‌ها، بیماران صعب یا بلا علاج مواعظی برای انسان هستند که ائمه اطهار از جمله امام صادق علیه السلام در مواردی به این موضوعات اشارات صریح و دقیقی دارند.

 معظّم له با بیان روایتی از امام علی (علیه السلام) فرمودند: پیکر بیجان انسانی که مرده است و آن را در تابوت به سمت قبرستان می‌برند بهترین موعظه برای انسان است؛ این مرده خاموش است ولی بهترین واعظ برای جلوگیری از غفلت و گمراهی و بیدار شدن انسان‌ها است.

برچسب ها :
captcha