دنیای امروز با این همه جنایات از بدترین دوران تاریخ بشر است

دنیای امروز با این همه جنایات از بدترین دوران تاریخ بشر است


تمام دنیا این جنایت را محکوم کردند، سیاست مداران و علمای سعودی نیز محکوم کردند اما چقدر خیال می کنند مردم دنیا بی خبر و ساده اند.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت امام سجاد علیه السلام صحیفه سجادیه و رساله حقوق آن حضرت را بسیار آموزنده، غنی و با محتوا دانست و آشنایی با این دو اثر را برای همه اهل علم امری لازم ارزیابی کردند.

ایشان در ادامه با محکوم کردن جنایت وهابیت تکفیری در منطقه قطیف عربستان خاطرنشان کردند: وهابیون تکفیری در مسجد علی بن ابی طالب علیه السلام در میان نمازگزاران بمب منفجر کردند که بر اثر آن حدود صد نفر کشته و زخمی شدند.

معظم له با اشاره به پذیرش مسؤولیت این جنایت از سوی داعش و القاعده، افزودند: تمام دنیا این جنایت را محکوم کردند، سیاست مداران و علمای سعودی نیز محکوم کردند اما چقدر خیال می کنند مردم دنیا بی خبر و ساده اند.

ایشان تاکید کردند: ریشه تمام اینها در وهابیت شما است، کتب درسی دوره دبیرستان آنها را آورده بودند و ما مشاهده کردیم صریحا نوشته شده بود زوار قبور مشرک هستند و جان و مال و خون شان مباح است و این شامل شیعه و اهل سنت می شود چراکه اهل سنت نیز به زیارت قبور بزرگانشان می روند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بیان داشتند: شما کتب درسی تان مملو از این آموزه ها است و بعد می آیید محکوم می کنید؛ درب این گونه مدارس را ببندید چراکه این تعالیم خبیثه را منتشر می کنند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به این دسته از عالمان و مفتیان فرمودند: شما که اسم عالم مذهبی را به خود گذاشته اید چطور بی توجه به ریشه ها به محکوم کردن ظاهری اکتفا می کنید؛ یقین بدانید این مسائل دامان خود شما را نیز خواهد گرفت.

ایشان تاکید کردند: دنیای امروز شاید بدترین دوران تاریخ بشر را سپری می کند، در دنیای بشریت روزهایی به این تاریکی یا نبوده و یا کمتر بوده است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان اظهار داشتند: ما این جنایت زشت و دردناک را شدیدا محکوم می کنیم و از خدای متعال می خواهیم در این ماه عزیز ریشه این افکار را قطع بفرماید.

برای دسترسی به فایل صوتی کلیک کنید.

برچسب ها :
captcha