تقدیر معظم له از برنامه های فرهنگی شهرداری تهران در ایام فاطمیه

تقدیر معظم له از برنامه های فرهنگی شهرداری تهران در ایام فاطمیه


به حمد الله در سالهای اخیر دامنه ی مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و بیان فضائل آن حضرت گسترش فراوان پیدا کرده. لازم است مسئولین در شهرهای مختلف، از این سنت حسنه الگو گرفته و در ترویج فرهنگ فاطمی سهیم باشند‌


به حمد الله در سالهای اخیر دامنه ی مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و بیان فضائل آن حضرت گسترش فراوان پیدا کرده و سال به سال گسترده تر می شود. مبلغان حوزه علمیه به مناطق دور و نزدیک اعزام می شوند و حتی در روستاهای اقامه مراسم آن حضرت  می شود. حوزه های علمیه سراسر کشور در چند روز فاطمیه به همین منظور تعطیل می گردد و اخیراً مطلع شدیم که مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران با هدف اعتلای فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و تقویت و تعالی مبانی دینی و ارزشهای اسلامی، اقدامات و برنامه های گسترده ای در دست اجرا دارد از آن جمله:
1ـ برگزاری مراسم سخنرانی، عزاداری و مرثیه سرایی در کلیه مساجدی که به نام یا القاب حضرت زهرا (سلام الله علیها) مزین شده اند.
2ـ برگزاری مراسم سخنرانی و سوگواری هب مناسبت ایام شهادت بزرگو بانوی اسلام در1000 باب مسجد جامعه و شاخص.
3ـ تهیه و توزیع بیش از 20 هزار جلد کتابچه "فاطمه(سلام الله علیها) پاره تن پیامبر(صلی الله علیه و آله)" در مساجد و مراکز دینی شهر تهران.
4ـ برگزاری مسابقه بزرگ اینترانتی تحت عنوان "ام ابیها (سلام الله علیها)" جهت آشنایی هر چه بیشتر با سیره و شخصیت الهی حضرت زهرا(سلام الله علیها).
5ـ تهیه و توزیع هزاران عدد پارچه نوشته مربوط به شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) و اهداء به مساجد ومراکز دینی.
6ـ فضاسازی سیما بصری شهر با بهره گیری از ظرفیت های تبلیغی از قبیل تلویزیون های شهری، بیلبورد و نصب بنر با محوریت آموزه های دینی مربوط به ایام فاطمیه.
و لازم است مراکز خدمات شهری  در سایر شهرستانها نیز از این سنت حسنه الگو گرفته و در ترویج فرهنگ فاطمی سهیم باشند.

برچسب ها :
captcha