حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به سخن یکی از مسئولان، مبنی بر این که اسلام توسط بنی امیه و بنی عباس خراب شده بود، و فردوسی آمد و مکتب پیامبر(ص) را نجات داد، اظهار داشتند: این سخن، ظلم بزرگی است، به علمایی که از ابتدا تا امروز، به دنبال حفظ مکتب اسلام و تشیع بوده و هستند.
ایشان افزودند: یعنی شیخ طوسی، سید مرتضی، سید رضی، شهید اول و شهید ثانی و...، که سالها زندان را تحمل کرده و خونشان نیز در این راه ریخته شده است، اسلام را نجات ندادهاند و فردوسی آن را نجات داده است.
ایشان با بیان این که خود فردوسی نیز چنین عبارتی را تکذیب میکند، اظهار داشتند: فردوسی گفته است که «بسی رنج بردم بدین سال سی//عجم زنده کردم بدین پارسی»؛ خود او میگوید که با تلاشهای زیادی که در این سی سال متحمل شدهام، زبان فارسی را زنده کردهام. بنابراین، این که گفته میشود، فردوسی مکتب پیامبر اسلام(ص) را نجات داده است، ضدگفته او است.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که مشخص نیست اینها چه هدفی دارند، خاطرنشان کردند: برخی میگویند که هدف از مطرح کردن این حرفها، این است که با روحانیت مبارزه کنند و نقش آن را کمرنگ نمایند، همچنین گفته میشود که هدفشان قرار دادن مکتب ایرانی در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران است تا ما را از سایر کشورهای اسلامی جدا سازند.
ایشان خاطرنشان کردند: در شرایطی که با بیداری اسلامی، ارتباط ما با کشورهای اسلامی بیشتر و قویتر میشود؛ باید دقت بیشتری داشته باشیم. خوب است که این افراد، مراقب سخنانشان باشند و بدانند که این گونه سخنان، چه آثار شومی درپی دارد.
سنتهای حوزه را حفظ کنیم
ایشان همچنین در ادامه، به تعطیلی برخی از مدارس دروس اساتید حوزه در ایام نوروز اظهار داشتند: تعطیلات، به این صورت که وجود دارد، سزاوار حوزه نیست. شنیدم برخی از اساتید گفتهاند که ما بعد از ایام فاطمیه درس را شروع میکنیم که این مسئله، شایسته حوزه نیست.
معظم له با اشاره به بخشنامه حوزه علمیه مبنی بر این که تعطیلات حوزه در سال جدید، از 90/12/27 آغاز و تا 91/1/4 ادامه دارد، اظهار داشت: متأسفانه برخی از مدیران مدارس، تعطیلات را تا پایان 13 فروردین اعلام کرده اند.
ایشان خطاب به این برادران فرمودند: بدانید که این حوزه، امانتی الهی در دست ماست که همگی در برابر آن مسئولیم؛ ما وظیفه داریم که سنتهای حوزه را حفظ کنیم و از ورود بدعتها در آن جلوگیری نماییم.