شرایط و نحوه ثبت نام زائر سرای مشهد برای فرودین ماه 1391

شرایط و نحوه ثبت نام زائر سرای مشهد برای فرودین ماه 1391


زمان تحویل فرم های تکمیل شده به دفتر زائرسرا جهت ثبت نام نوروز سال 91 فقط روزهای هشتم، نهم و دهم بهمن ماه 1390بوده و به هیچ وجه قابل تمدید نمی باشد و نتایج قرعه کشی پانزدهم بهمن ماه اعلام خواهد شد‌

در سال 1374 هجری شمسی به امر مبارک حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مدظله در زمینی به متراژ 700 متر در نزدیکی حرم مطهر ثامن الحجج علیه آلاف التحیه و الثناء مجتمعی در شش طبقه مرکب از حسینیه، کتابخانه و واحدهای متعدد برای سکونت زوار مرقد شریف رضوی بنا گردید و به نام مبارک امام صادق (علیه السلام) تحت عنوان مجتمع فرهنگی امام صادق (علیه السلام) نامگذاری شد، سپس در مجاورت این مجتمع در سال 1383 زائرسرای امام باقر (علیه السلام) با متراژ 1500 متر به این مجتمع اضافه گردید تا پذیرای زائران بیشتری از آن حضرت باشد. این مجموعه دارای 80 سوئیت کامل با تمامی وسایل و امکانات رفاهی و یک کتابخانه با ظرفیت 10 هزار جلد کتاب، پارکینگ برای رفاه حال مسافرین و حسینیه برای برپائی نمازهای جماعت و مراسمات مذهبی می باشد.

شرایط پذیرش :

1 - پذیرش فقط به صورت خانوادگی انجام میشود و از پذیرش افراد به صورت مجردی ( فقط مرد و یا زن ) و یا به صورت گروهی و اردوئی معذوریم.

2 -  حداکثر پذیرش پنج نفر ( سرپرست + چهار نفر همراه ) می باشد که همه باید از محارم باشند.

3 -  افراد بالای یک سال یک نفر محسوب می شوند.

4 -  حداکثر مدت اقامت هفت روز و شش شب و حداقل مدت اقامت سه روز و دو شب می باشد.

5 -  هر شخص چه به عنوان سرپرست و چه به عنوان همراه فقط یک بار در سال میتواند از زائرسرا استفاده کند؛ برای مثال اگر فردی در یکی از برج های سال 90 استفاده کرده باشد، استفاده بعدی وی باید در سال 91 باشد.

6 -  حسن سابقه شما در استفاده قبلی از زائرسرا که توسط مسئولین زائرسرای مشهد به این دفتر اعلام میشود، در استفاده بعدی مؤثر است و در صورت سوء سابقه تا سه سال محرومیت به دنبال خواهد داشت.

7 -  اقامت در زائر سرا رایگان است و فقط هزینه مختصری برای خدمات آب، برق، گاز، سرایداری و سایر خدمات به میزان هر روز شش هزار تومان در قم دریافت میشود. هزینه های دیگر از قبیل هزینه کارمندان، نگهداری زائر سرا، تعمیرات و نیازهای دیگر از طرف دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مدظله پرداخت  می شود.

 نحوه پذیرش :

1-  ثبت نام به دو صورت انجام می شود :

ثبت نام برای دو برج بعد که به صورت قرعه کشی انجام خواهد شد، به این صورت که برای ثبت نام هر برج باید دو برج قبل ( از روز هفتم تا آخر برج ) به دفتر زائرسرا مراجعه شود. بعد از پایان مهلت ثبت نام و برسی مدارک و فرم های درخواستی، قرعه کشی انجام خواهد گرفت و پذیرفته شدگان با مراجعه به دفتر زائرسرا برگ پذیرش دریافت خواهند کرد. به طور مثال زمان تحویل فرم های تکمیل شده جهت ثبت نام برج شهریور، از روز هفتم تا آخر تیر ماه می باشد.

ثبت نام جاهای خالی و انصرافی که پس از تکمیل فرم و مراجعه به دفتر زائرسرا در صورت جای خالی و یا انصرافی، ثبت نام به صورت قطعی انجام خواهد گرفت. ( ملاک جاهای خالی و انصرافی، فرم تکمیل شده است. )

2 - تاییدیه معرف :‌ زائرین پس از گرفتن فرم ثبت نام باید آنرا به تایید یک نهاد رسانده و بعد به دفتر زائرسرای قم تحویل دهند. (  تأییدیه باید از طرف نهادها یا مؤسسات دولتی، دفاتر ائمه جمعه، شورای مدیریت، مجمع نمایندگان طلاب، دفاتر آیات عظام، مدارس علمیه، مساجد محل و . . . که می بایست ممهور به مهر آنها نیز باشد. )

3 - بعد از تایید کردن فرم ثبت نام و تکمیل آن، هنگام تحویل فرم همراه داشتن کارت شناسائی سرپرست ( فقط شناسنامه یا کارت ملی ) الزامی است.

4 -  به درخواست هایی که به صورت ناقص و یا ناخوانا پر شده باشند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

5 -  ذکر نام کلیه همراهان در فرم درخواست الزامی است و افراد اضافی مورد تایید نمی باشند.

6 - در صورت انصراف از رفتن، با توجه به کثرت درخواست کنندگان، مراتب را حداکثر تا ده روز قبل از حرکت به دفتر زائرسرا اعلام نموده که در غیر این صورت حداقل تا سه سال از پذیرش مجدد معذوریم. 

                                                                       ثبت نام نوروز 1391
زمان تحویل فرم های تکمیل شده به دفتر زائرسرا جهت ثبت نام نوروز سال 91 فقط روزهای هشتم، نهم و دهم بهمن ماه 1390 بوده و به هیچ وجه قابل تمدید نمی باشد و نتایج قرعه کشی پانزدهم بهمن ماه اعلام خواهد شد. ثبت نام نوروز فقط مخصوص طلاب میباشد.
زمان های تعیین شده برای نوروز 1391 به شرح زیر میباشد :
1 – از صبح روز 27/12/90  تا  02/01/91  به مدت پنج روز و چهار شب
2 – از صبح روز 03/01/91  تا  07/01/91  به مدت پنج روز و چهار شب
3 – از صبح روز 08/01/91  تا  12/01/91  به مدت پنج روز و چهار شب
4 – از صبح روز 13/01/91  تا  17/01/91  به مدت پنج روز و چهار شب

ثبت نام نیمه دوم فروردین ماه 1391
زمان تحویل فرم های تکمیل شده به دفتر زائرسرا جهت ثبت نام نیمه دوم فروردین ماه 1391 ( 18/01/91  تا  31/01/91 )  نیمه دوم بهمن ماه می باشد. ثبت نام نیمه دوم فروردین ماه 91 برای عموم آزاد است.
برای اطلاع بیشتر با شماره تلفن  7840007 - 0251 تماس بگیرید
ساعت کاری دفتر زائرسرا فقط بعدازظهر ها هر روز غیر از پنج شنبه و جمعه ها از ساعت 15 تا 19:30

 

برچسب ها :
captcha