پاسخ به سخنان نویسنده کتاب بسیار موهن « الفاحشة وجه آخر لعایشة »

پاسخ به سخنان نویسنده کتاب بسیار موهن « الفاحشة وجه آخر لعایشة »


شک نیست که ما به عایشه ایرادها داریم که از جمله قیام او را بر ضد امیرمؤمنان على (ع) که منجر به کشته شدن بیست هزار نفرشد. ولى شما آن نسبت‌هاى بسیار زشتى که به عایشه داده‌اید اهانت بزرگى به ساحت قدس پیغمبر اکرم (ص) کرده‌اید‌

اخیراً سخنان گله‌ آمیز و اهانت‌ آمیز شما را نسبت به حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى (مدظله العالی) دیدم و بر این شدم به خاطر سالها استفاده از درس پربار ایشان و دینى که به معظم‌له و جهان تشیع دارم نکاتى را یادآور شوم تا در پیشگاه خداوند متعال مسئول نباشم و شاید در رفتار شما مؤثر باشد.
اوّلاً:  توجه داشته باشید ایشان از جمله مراجع مسلّمى است که در خط مقدم قرار دارد و به عقیده همه آگاهان از جمله کسانى است که همواره مراقب دفاع از حوزه اسلام و مذهب اهل‌بیت (علیهم السلام) بوده و هست و اگر سخنى مى‌گوید از سر درد و به خاطر همین وظیفه خطیر و سنگین است، اگر باور ندارید از دیگران سؤال کنید تا به این واقعیت پى ببرید.
بنابراین وظیفه شما این است که احترام و ادب را رعایت کنید و نصایح ایشان را از جان و دل بپذیرید.
ثانیاً:  شما از معظم‌له گله دارید که چرا بعد از نوشتن کتاب عجیب و بسیار زننده مزبور (الفاحشة...) به علاوه مجلس بسیار زننده‌اى که در لندن داشته‌اید، ایشان کلمات تندى به شما گفته‌اند.
شک نیست که ما به عایشه ایرادها داریم و از جمله قیام او را بر ضد امیرمؤمنان على (علیه السلام) که منجر به کشته شدن بیست هزار نفر شد بسیار بد مى‌دانیم ولى شما آن نسبت‌هاى بسیار زشتى که به عایشه داده‌اید اهانت بزرگى به ساحت قدس پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله) کرده‌اید شما به گمان خود خواسته‌اید ولایت را درست کنید نبوت را تخریب کرده‌اید.
اگر به خود شما یا به یک فرد عادى گفته شود همسر تو زناکار است و همان چیزى که درباره لقب حمیرا درباره عایشه گفته‌اید و قلم واقعآ از نوشتن آن شرم، در همسر شماست آیا مى‌پذیرید؟ آیا نمى‌دانید که قرآن درباره پیغمبر اکرم مى‌گوید: (وَلَوْ کُنْتَ فَظّآ غَلِیظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ) یعنى پیامبر (صلی الله علیه وآله) نباید طورى باشد که مایه نفرت مردم گردد آیا داشتن همسرى با صفاتى که نوشته‌اید مایه تنفر عموم نیست؟ آیا پیامبرى که نتواند جلو همسر خود را از چنین کارهایى بگیرد مى‌خواهد تمام جهان را اصلاح کند؟ آیا مى‌دانید که بزرگان علماى شیعه گفته‌اند در زندگى پیغمبران و امامان (علیهم آلاف التحیة والثناء) نباید هیچ نقطه ضعفى که موجب تنفر مردم باشد وجود داشته باشد و آنچه شما نوشته‌اید قطعآ موجب تنفّر است.
اگر قرآن درباره همسر نوح و لوط مى‌گوید خیانت کردند قطعآ چیزى جز جاسوسى براى دشمنان نبوده و آنان نیز پس از اطلاع از آن همسران فاصله گرفتند.
حضرت آیت الله العظمى مکارم مى‌بیند با سخنان نارواى شما نبوت پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله) زیر سؤال رفته است، لذا مى‌خروشد و بر سر شما فریاد مى‌زند تا بیدار شوید و باز گردید و کیان پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله)  را متزلزل نکنید.
از این گذشته نزدیک بود که بر اثر سخنان شما درباره عایشه آتشى میان شیعه و اهل سنت روشن شود و خون‌هاى زیادى ریخته شود.
اما تعبیرات تندى که آن مرجع بیدار درباره شما گفت به اضافه هشدارهاى بزرگان دیگر شیعه سبب شد که همه بدانند این سخنان مربوط به مراجع و بزرگان شیعه نیست آنها از این بیزارند و جلو ریختن خون‌هایى گرفته شد آیا یک مرجع بزرگ شیعه نباید از ریخته‌شدن خون شیعیان جلوگیرى کند. آیا شما از وضع شیعیان در اقطار جهان اطلاع دارید، که این‌گونه کتاب‌ها و مجالس چه شرائطى براى آنها فراهم مى‌سازد.
صلاح و مصلحت شما این است که از این راه بازگردید. و از پیشگاه پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله) که به آن حضرت قطعآ عذرخواهى نموده و نصایح و حتى سخنان تند حضرت آیت الله مکارم را که از سر دلسوزى بوده و هست به جان و دل بخرید تا رستگار شوید.
 والسلام على من اتبع الهدى
    20/10/90 
   ع ـ احمدزاده

برچسب ها :
captcha