پاسخ به انتشار نوار صوتی در خصوص تضعیف حوزه علمیه نجف و مراجع عظام

پاسخ به انتشار نوار صوتی در خصوص تضعیف حوزه علمیه نجف و مراجع عظام


اخیراً نواری منسوب به جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای سید کمال حیدری انتشار یافته که در آن تضعیف حوزه علمیه نجف و مراجع عظام آن دیده می شود. ایشان آن را جدّاً انکار کرده و نتیجه توطئه بدخواهان شمرده است‌

                                                                                           بسمه تعالی
 
اخیراً نواری منسوب به جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای سید کمال حیدری انتشار یافته که در آن تضعیف حوزه علمیه نجف و مراجع عظام آن دیده می شود ایشان آن را جدّاً انکار کرده و نتیجه توطئه بدخواهان شمرده است. اینک متن سؤالی که از ایشان شده با جواب آن در اختیار مؤمنین قرار داده می شود:
 
سؤال: اخیراً «نواری صوتی و نه تصویری» منسوب به حضرتعالی نشر یافته است، متضمن اهانت به حوزه علمیه و مراجع عظام، چیزی که هرگز با آنچه از گذشته های شما می دانیم همسویی ندارد برای رفع ابهام توضیحی دارید؟!
پاسخ: السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
بر عزیزان بزرگوار پوشیده نیست که برنامه «مطارحات فی العقیده» جایگاهی سترگ و اثرگذار در ساحت عقیدتی و فکری جامعه اسلامی یافته است، به گونه ای که خواب را بر پیروان افراطی اموی مسلک آشفته کرده است. ازاین روی کوشش های جدی تلاشگرانه پی در پی و گسترده ای را در جهت ایجاد تفرقه بین من و حوزه های علمیه و نماد والای آنها یعنی مراجع عظام شروع کرده اند، تا اینکه امت اسلامی را از پیگیری بحث های بنده خصوصاً در ماه رمضان باز دارند و به خود مشغول کنند.
این «نوار صوتی» در چهارچوب همین تلاشها و کوشش های مزدورانه و مشکوک قرار می گیرد که با دستکاری و پس و پیش ساختن ساختار و محتوا کوشیده اند به هدف خود برسند؛ وگرنه موضع من درباره حوزه نجف اشرف و مراجع عالیقدر آن (دام ظلهم العالی) برای کسانی که درس ها، بحث ها و نوشته ها و نتایج اندیشه و فکر من را دیده و خوانده باشند پوشیده نیست، بارهای بار گفته ام و باز هم می گویم که: ناتوان کردن و ضربه زدن به مرجعیت والای شیعه سست کردن پایه های مذهب و حوزه علمیه و ضربه زدن به آنهاست. و مکروا ومکرالله والله خیرالماکرین.
                                                                                                                                                      کمال حیدری

برچسب ها :
captcha