بجاى توجیه اهانت‌ها از ملّت شریف ایران عذرخواهى کنید

بجاى توجیه اهانت‌ها از ملّت شریف ایران عذرخواهى کنید


آیا حکمى از احکام اسلام وجود دارد که در حوزه امر به معروف و نهى از منکر قرار نداشته باشد؟ معلوم مى‌شود برداشت شما از مسأله «معروف» و «منکر» با هیچ یک از موازین فقهى نمى‌سازد‌

جناب آقاى جوانفکر
نامه شما را در سایت خطاب به حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى براى توجیه مندرجات مجله خاتون دیدم. از ایشان درخواست کردم که به بنده اجازه دهند پاسخ آن را بدهم.
آقاى جوانفکر شما تلاش زیادى کرده‌اید که نشان دهید هدف این نشریه سوء استفاده انتخاباتى نیست و تمام در راستاى حجاب اسلامى و مصالح کشور است ولى تمام قرائن برخلاف آن گواهى مى‌دهد. و به همین دلیل از سوى رادیو آمریکا مورد تمجید فراوان قرار گرفت، توجه کنید:
الف. قبل از هر چیز یک مسأله واضح را انکار کرده‌اید که هیچ کس از شما نمى‌پذیرد و آن این که روزنامه ایران وابسته به دولت نیست در حالى که تمام مندرجات آن دفاع از دولت، شرح خدمات دولت با آب و تاب فراوان حتى بزرگ‌نمایى کارهاى کوچک و بى‌اعتنا از کنار ضعف‌ها گذشتن است و آنچه وظیفه وابستگى است انجام دادن، در دولت‌هاى گذشته نیز وابسته به دولت بوده رؤساى آن از طرف دولت تعیین مى‌شده شما هم اگر مخالفت کنید، شما را کنار مى‌گذارند، اگر بقیه واضحات را این‌گونه انکار کنید دیگر چیز واضحى نداریم.
ب. براى پى بردن به وضع مجله خاتون باید به عقب برگردیم، مطلعین مى‌گویند ما حاضر بودیم که مى‌گفتند ما باید 13 میلیون رأى را که به ما نداده‌اند جذب نماییم. مى‌دانید این 13 میلیون مربوط به گروه‌هاى مختلفى بود عده‌اى وفادار به نظام جمهورى اسلامى بودند ولى با اختلاف سلیقه با دیگران، بعضى لیبرال و عده قلیلى لائیک و بعضى دیگر.
در آغاز کار، اولین گام این بود که رئیس جمهور از شرکت زن‌ها و دختران در ورزشگاه‌ها (براى جذب آراء خاصى) شروع کرد که با نهى صریح رهبر معظم انقلاب منتفى شد و اعتنایى به نهى صریح جمعى از مراجع بزرگ تقلید نشد.
بعدها پیشنهاد شرکت چندین زن در کابینه شد در حالى مردان قوى‌ترى براى این پست‌ها وجود داشتند، هدف آن نیز روشن بود.
سپس نوبت دادن هدیه به بعضى از بازیگران چنانى سینما از سوى آن طیف رسید.
سپس عزل یک روحانى بزرگوار از وزارت اطلاعات براى در دست گرفتن این وزارتخانه حساس براى مدیریت برنامه‌هاى آینده بود و بعد از عقب‌نشینى در برابر امر صریح رهبر بزرگوار انقلاب، عکس‌العمل بسیار زننده یعنى یازده روز قهر کردن و خانه‌نشینى صورت گرفت، شاید به گمان این‌که موج عظیمى رخ خواهد داد در حالى که آب از آب تکان نخورد.
سپس نوبت دادن وعده‌هاى عجیب و غریب به بیکاران که با هیچ معیار علمى سازگار نبود و نیز ده‌ها میلیون خانه ویلایى در عالم رؤیا ساختن و مسائل دیگرى از این دست که همه هدفدار بود.
و در این میان مسأله مکتب ایرانى و دین ایرانى و احیاى خاطره کورش کبیر زمان شاه بسیار گویا بود.
ناگهان چشم باز کردیم و دیدیم ویژه‌نامه خاتون منتشر شد، با آن محتویات زشت و ناروا در همین راستا، هر ناظر بى‌طرفى این سلسله مسائل را ببیند چه قضاوتى خواهد کرد؟!
ج. اما اهداف نشریه خاتون از تمام مندرجاتش نمایان است که ذیلا به بخشى از آن اشاره مى‌کنیم :
     1. در صفحه 5 نخست براى کوبیدن نیروى انتظامى در برنامه حجاب و عفاف عکس ظاهرآ خشنى از فرمانده نیروى انتظامى انداخته و زیر آن به عنوان سخریه نوشته‌اید «اى گشت مرا ارشاد کن!» و در مقاله کنار آن ضمن اثبات برترى زنان بر مردان جامعه در جهات مختلف تصریح کرده‌اید «اگر حجاب را در حوزه امر به معروف و نهى از منکر قرار دهیم اشتباه بزرگى کرده‌ایم»!
مگر حکمى از احکام اسلام وجود دارد که در حوزه امر به معروف و نهى از منکر قرار نداشته باشد معلوم مى‌شود برداشت شما از مسأله «معروف» و «منکر» با هیچ یک از موازین فقهى نمى‌سازد تمام واجبات و مستحبات معروف است و تمام محرمات و منهیات منکر.
     2. در صفحه 6 عکس عده‌اى از زنان و دختران را با لباس‌هاى رنگارنگ و حجاب نامناسب انداخته‌اند که مصداق روشن ترویج بدحجابى است.
     3. در صفحه 7 عکس رئیس جمهور را انداخته با دو جمله توهین‌آمیز نسبت به نیروى انتظامى و گشت ارشاد، در یکى آمده است که «ذات نایافته از هستى بخشکى تواند که بود هستى بخش!» در جمله بعد آمده «راهى به سوى مهار گشت ارشاد!» آیا این است پاداش زحمات این عزیزان براى امنیت اخلاقى و مبارزه با اراذل و اوباش. آیا راهى براى مهار این حرکت حساب شده پیدا کرده‌اید؟!
     4. در صفحه 8 اعلامیه انتخاباتى 24 نفر از روحانیون مشهور را که مدتى قبل در زمان انتخابات گذشته و در آن شرایط خاص براى آقاى هاشمى داده بودند (تحت عنوان بدون شرح!) درج کرده‌اید در حالى که ابدآ تناسبى با نوشته‌هاى خاتون ندارد جز این‌که خواسته‌اید جمعى از روحانیون محترم را تخریب کنید.
     5. در صفحه 10 براى دفاع از آزادى لیبرالى جمله‌اى از رئیس جمهور نقل کرده‌اید که «ما مى‌گوییم آزادى همه جانبه و براى همه (لازم است) مشروط به اینکه آزادى دیگران سلب نشود» آیا نمى‌دانید این مهم‌ترین شعار لیبرال‌هاست که همه چیز را آزاد مى‌دانند جز چیزى که مزاحم آزادى دیگران شود؟! در حالى که آزادى در اسلام در چارچوب احکام اسلام است نه فقط مزاحم آزادى دیگران نبودن.
     6. در صفحه 16 جمله دیگرى از رئیس جمهور نقل کرده‌اید که «اگر خدا تربیت را به دست آقایان سپرده بود اصلا نسل بشر ادامه نمى‌یافت»! این سخن که تحقیر تمام مردان جامعه است براى جلب آراى چه کسانى ایراد شده است؟! خودتان قضاوت کنید.
     7. در صفحه 22 تحت عنوان مقاله یا مصاحبه‌اى تحت عنوان «محروم کردن جامعه از نیمى از نیروى انسانى مقبول نیست!» چنین القا کرده‌اید که مخالفان شما مى‌خواهند جامعه را از نیمى از نیروى انسانى محروم کنند آیا این سمپاشى ظالمانه نیست؟ آیا داشتن حجاب به معنى محروم کردن جامعه از نیمى از نیروى انسانى مى‌باشد، چه هدفى جز تخریب ناجوانمردانه تحت این عنوان نهفته است؟
مگر فراموش کرده‌اید که از زمان انقلاب زنان ما دوش به دوش مردان در انقلاب شرکت داشتند و پس از پیروزى انقلاب، آنها در انتخابات (اتنخاب کردن و انتخاب شدن) و در سایر کارهاى اجتماعى شرکت فعال داشته‌اند و قسمت مهمى از دانشجویان دانشگاه را تشکیل مى‌دادند راستى این‌گونه تبلیغات غرض‌آلود چه هدفى را دنبال مى‌کند جز تحصیل آراى انتخاباتى به سبک غربى!
     8. در صفحه 30 در مقاله‌اى تحت عنوان «این رنگ مشکى متکبرانه را ناصرالدین شاه از فرانسه به ایران آورد» بدترین اهانت‌ها را به تمام خانم‌هایى که چادر مشکى مى‌پوشند حتى به بانوان نماینده مجلس و وزیر و معاون وزیر خودتان کرده‌اید. این جمله که مى‌گوید: «قطعآ چادر مشکى بدترین پوشش است» چه معنى دارد به خصوص که با فتواى افراد ناآگاه و استنباط از آیات قرآن به وسیله افراد کاملا غیر کارشناس دینى همراه است، این اهانت چه هدفى را دنبال مى‌کند؟!
در جاى دیگر همین مقاله آمده است قاجار رنگ سیاه را که «مختص یهود» است آورده است! آیا در کشور عربستان سعودى که زنان رنگ مشکى را انتخاب کرده‌اند از برنامه ناصرالدین شاه تبعیت مى‌کنند.
     9. در صفحه 53 حدیث معروف و بسیار پرمعنى پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله) «کسى که ازدواج کند نصف دین خود را حفظ کرده» به طرز بسیار زننده‌اى به سخریه کشیده شده به این صورت :
آدم حسابگر: ببخشید دوست دختر یا دوست پسر گرفتن بیست و پنج درصد را تکمیل مى‌کند.
مرد منطقى: یعنى اگر دو تا زن بگیریم دینمان کامل کامل مى‌شود!
مرد هوسباز: آقا من چهار تا زن گرفتم که دینم را دوبرابر کنم!
تابلوى سر درد دفاتر ازدواج: ثبت رسمى مراحل تکمیل دین! و از این قبیل...
     10. کوتاه کنم که سخن بسیار است لطفآ فقط به صفحه آخر (صفحه 258) نگاه کنید عکسى از بدترین نوع بدحجابى مى‌بینید که در حال مسابقه شطرنج است، حجاب قرآنى که مردم را به آن دعوت مى‌کنید همین است که نمونه آن را چاپ کرده‌اید؟!
چه خوب بود بعد از این موضع‌گیرى‌هاى نادرست ـ بگویید اشتباهات ـ و اعتراض عمومى از سوى تمام شخصیت‌هاى مذهبى و کارشناسان بزرگ دینى در یک جمله عذرخواهى مى‌کردید و این بساط را جمع مى‌کردید و جبران مى‌نمودید و به مسیر الهى باز مى‌گشتید، آیا چنین شجاعتى را دارید؟!                                                                             والسلام على من اتبع الهدى.    1/6/90
                                                                                                        ابوالقــاسـم علیــان‌نژادى
                                                                                                         یکى از شاگردان درس
                                                                                                         خارج فقه معظم‌له

برچسب ها :
captcha