دولت برای کمک‌ رسانی به سیل زده گان پاکستان فعال‌تر شود

دولت برای کمک‌ رسانی به سیل زده گان پاکستان فعال‌تر شود


فاجعه پاکستان بسیار دردناک است؛ امروز باید ندای عمومی داد و همه را بسیج کرد تا به فریاد مردم پاکستان بشتابند و آن ها را از این مصیبت بزرگ نجات دهند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله) در دیدار رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران فرمودند: فاجعه پاکستان بسیار دردناک است.

ایشان با بیان این که عمق حادثه سیل در پاکستان برای مردم جهان به خوبی تشریح نشده است، اظهار داشتند: با وجود این که ما این حادثه را از طریق رسانه ها مشاهده می کنیم، از آن متاثر می شویم؛ کسانی که این حادثه را از نزدیک ببینند چه حالی خواهند داشت.

معظم له تصریح کردند: ای کاش همه مسلمانان جهان به عمق حادثه پاکستان پی می بردند و برای نجات این مردم بی خانمان اقدامی انجام می دادند؛ زیرا شواهد نشان می دهد هنوز مردم جهان به عمق این حادثه دلخراش پی نبرده اند به همین دلیل کمک های مردمی هنوز به مقدار لازم به سوی این کشور سرازیر نشده است.

ایشان تاکید کردند: باید در خصوص این حادثه بسیار مهم خبر رسانی و اطلاع رسانی بیشتری صورت بگیرد و مردم ایران و جهان به خوبی در جریان این حادثه قرار گیرند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: امروز مسلمانان جهان باید به فریاد مردم مسلمان و سیل زده پاکستان برسند و آن ها را از این مصیبت بزرگ نجات دهند، باید در این خصوص هماهنگی بهتری میان کشورهای اسلامی صورت گیرد تا کارهای تکراری نشود و کارهای ضروری نیز بر روی زمین نماند.

ایشان با قدردانی از تلاش های سازمان جمعیت هلال احمر کشور برای امداد و خدمات رسانی به سیل زدگان پاکستان فرمودند: از زحماتی که مردم، دولت و  جمعیت هلال احمر در این خصوص انجام داده اند تشکر می کنم ولی لازم است از مردم نیز کمک و یاری بیشتری می گرفتید.

معظم له تأکید کردند: امروز باید ندای عمومی داد و همه را بسیج کرد تا به فریاد مردم پاکستان بشتابند و آن ها را از این مصیبت بزرگ نجات دهند؛ ائمه جمعه، مراجع، علما، رسانه ملی، مطبوعات و جراید همه باید دست به دست هم دهند و از مردم بخواهند که به این مردم آسیب زده کمک کنند.

در این دیدار رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران گزارشی از کمک های ایران ارائه کرد و اظهار داشت: از همان ساعات اولیه وقوع سیل در پاکستان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه ای آمادگی خود را برای ارائه خدمات به هلال احمر پاکستان اعلام کرد که بعد از گذشت چهار روز پاکستان درخواست کمک کرد و پس از دریافت نامه آنها تیم جمعیت هلال احمر ایران وارد کشور پاکستان شده و خدمات خود را ارائه کرد.

وی یادآور شد: با کمک بلاعوض حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مردم سیل زده پاکستان، هزار چادر خریداری می شود که ده هزار نفر در این چادرها اسکان داده خواهند شد.

captcha