انتقاد شدید حضرت آیةالله العظمی مکارم شیرازی از هتک حرمت شیعیان عربستان

انتقاد شدید حضرت آیةالله العظمی مکارم شیرازی از هتک حرمت شیعیان عربستان


ای حاکمان عربستان چرا با شیعیان مملکتتان این گونه رفتار می کنید؟ اینها اهل مملکت شما هستند سال ها در آنجا حضور داشتند و حق دارند طبق آیین خود رفتار کنند.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، ظهر امروز در جمع نمازگزاران حرم کریمه اهل بیت (سلام الله علیها) اظهار داشتند: در مدینه یک عالم محترمی به نام شیخ عَمری است که حدود صد سال عمر دارد ، در حال حاضر شیخ کاظم فرزند این عالم به جای او است اما متاسفانه دولت عربستان افزون بر اینکه اجازه نمی دهد شیعیان در این کشور مسجد و حسینیه بسازند اخیرا دستور حمله به یک باغچه و عمارتی که شیعیان در آنجا نماز اقامه می کنند را داده است.

معظم له افزودند: بسیاری از ایرانیانی که به مکه و مدینه مشرف می شوند نیز در این مکان حضور می یابند اما متاسفانه دولت سعودی دستور حمله به این مکان را صادر کرده و به شیعیان جسارت کرده است و همچنین شیخ کاظم فرزند این عالم بزرگ شیعی را دستگیر نموده است.

مرجع تقلید جهان تشیع یادآور شدند: ما به حکام عربستان سعودی می گوییم بیایید از ما یاد بگیرید ما چگونه با اهل تسنن رفتار می کنیم، آنها در مجلس نماینده دارند و مطابق آیین و مذهب خود عمل می کنند و هیچ کس هم به آنها کاری ندارد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی  با بیان اینکه داد شیعیان عربستان از دست دولت سعودی بلند است خاطر نشان کردند: شما چرا با شیعیان مملکتتان این گونه رفتار می کنید اینها اهل مملکت شما هستند سال ها در آنجا حضور داشتند و حق دارند طبق آیین خود رفتار کنند، ما هم اقلیت اهل تسنن داریم اما آیا با آنها اینگونه رفتار می کنیم؟

ایشان با انتقاد شدید از برخوردهای دو گانه آمریکا با مساله  حقوق بشر افزودند: عجیب است از  آمریکا و کنگره این کشور، ما یک فرد ضال بهایی را دستگیر می کنیم آنها دادشان بلند می شود و فردای آن روز در کنگره جلسه می گذارند اما این همه بلا و مصیبت از سوی دولت سعودی بر سر شیعیان این کشور می آید صدایی از آنها بلند نمی شود.

معظم له تاکید کردند: آیا این است حقوق بشر که اینگونه در برخورد با قضایا عمل شود، امیدواریم انشاء الله دولت عربستان سعودی بر سر عقل بیاید و این روحانی بزرگ را در این ماه مبارک آزاد کنند و ترتیبی اتخاذ نمایند تا شیعیان بتوانند از اینگونه اماکن استفاده کنند.

captcha