در مسأله حجاب و عفاف همت مضاعف انجام شد، حالا نوبت کار مضاعف است

در مسأله حجاب و عفاف همت مضاعف انجام شد، حالا نوبت کار مضاعف است


بحمدالله مردم ما همت مضاعف خود را در راستای مسأله حجاب ، عفاف و نهی از منکر انجام دادند و اکنون مسئولان و دستگاه ها باید با کار مضاعف در این جهت، اقدام جدی انجام دهند و همت مردم را تکمیل کنند‌

حضرت آیةالله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم در بیاناتی با اشاره به اهمیت طرح حجاب و عفاف و مبارزه با مفاسد اخلاقی از حرکت مردم و برخی از نهادها در این راستا قدردانی کرده و فرمودند: بحمدالله حرکت خوبی در کشور شروع شده است، مجلس طرح بسیار خوبی در راستای تشکیل سازمانی برای امر به معروف و حجاب و عفاف داده که فوریت اول آن با رای بالایی به تصویب نمایندگان رسیده است و امیدواریم اصل طرح نیز با رای بالاتری به تصویب مجلس برسد.

ایشان اظهار داشتند: در تریبون های نماز جمعه سراسر کشور نیز بحث های بسیار خوبی انجام شد، امام جمعه محترم تهران نیز این هفته سنگ تمام گذاشت، راهپیمایی های بسیار خوبی در شهرستان ها و بویژه شهر مقدس قم انجام شد.

معظم له یاد آور شدند: مطبوعات و رسانه هایی که طرفدار ارزش ها بودند نیز در این راستا مطالب خوبی را منعکس کردند.

حضرت آیةالله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه با این اقدامات «همت مضاعف» در راستای طرح حجاب و عفاف انجام شده و اکنون نوبت «کار مضاعف» است تصریح کردند: بحمدالله مردم ما همت مضاعف خود را در این راستا انجام دادند اکنون مسئولان و دستگاه ها باید با کار مضاعف در این راستا اقدام جدی انجام دهند و همت مردم را تکمیل کنند.

ایشان با تاکید مجدد بر ضرورت برخورد صحیح و جدی با پدیده بد حجابی و مفاسد اخلاقی در کشور فرمودند: نهی از منکر به معنای برخورد خشونت آمیز با مردم نیست بلکه باید از طریق صحیح، دقیق و مودبانه اما جدی و محکم با این پدیده برخورد کرد.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی بیان داشتند: آنهایی که نیاز به برخورد دارند افراد معدودی هستند.

ایشان با بیان اینکه امروزه مساله مفاسد اخلاقی صرفا یک مسأله اخلاقی و اجتماعی به تنهایی نیست بلکه تبدیل به یک مساله سیاسی نیز شده است خاطر نشان کردند: دشمنان نظام اسلامی قصد دارند با ترویج مفاسد اخلاقی و بد حجابی ارزش های اسلامی و سپس نظام ما را تضعیف کنند که ما باید در مقابل این توطئه های شوم هوشیار و مراقب باشیم.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنانش اقدام سخیف سایت اینترنتی «فیس بوک» در مسابقه اینترنتی طراحی کاریکاتور علیه پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله) را محکوم کرده و فرمودند: اخیرا این سایت مسابقه ای را درباره طراحی و کشیدن بدترین کاریکاتورها علیه پیامبر اسلام حضرت محمد (صلی الله علیه وآله) طراحی کرده و از همه بدتر اسم آن را «حمایت از آزادی» گذاشته است.

معظم له با انتقاد شدید از این اقدام موهن خاطر نشان کردند: آیا آزادی این است که به مقدسات بیش از یک میلیارد و 400 مسلمان دنیا فحاشی شود، شما با این آزادیتان می خواهید مسلمانان دنیا را آزرده خاطر کنید و روحشان را آزار دهید. مرگ بر چنین آزادی.

ایشان با بیان اینکه البته این موضوع فوائدی نیز برای ما دارد تا دوست و دشمنان خود را خوب بشناسیم ابراز داشتند: فایده این گونه حرکات برای ما این است که بدانیم اینها، دشمن ما هستند و جز ذلت و خواری چیزی برای ما نمی خواهند و در این راه از هر طریق وارد می شوند.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت پایداری و مقاومت در مساله هسته ای فرمودند: دست دوستی دادن با آنها اشتباه است اما متاسفانه بعضی ها خیال می کنند اگر در مساله هسته ای کوتاه بیاییم آنها دست از سر ما بر می دارند در حالیکه این موضوع اشتباه است.

ایشان تاکید کردند: اگر ما در مساله هسته ای کوتاه بیاییم آنها سراغ دیگر مسائل همچون حقوق بشر ، زندانیان سیاسی و ... می روند و سر آخر هم به ما می گویند باید اسرائیل را به رسمیت بشناسید.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه در مقابل خواسته های نامشروع آنها باید بایستیم خاطرنشان کردند: توهین به پیامبر گرامی اسلام به نام آزادی محکوم است.

ایشان یاد آور شدند: ضروری است کشورهای اسلامی با هوشیاری نقشه های دشمنان را درک کنند و دست روی دست نگذارند و بدانند آنها جز با تسلیم مسلمانان راضی نمی شوند.

 

برچسب ها :
captcha