در جاهایی که خط قرمز ما است آزادی چه معنی دارد

در جاهایی که خط قرمز ما است آزادی چه معنی دارد


غربی ها هم در جایی که کار به خطوط قرمزشان برسد قائل به آزادی نیستند، منتهی خط قرمز ما خدا و پیامبر(ص)، نظام و امنیت است اما خط قرمز آنها مثلا هولوکاست است ‌

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود با اشاره به اهانت یک نشریه دانشجویی وابسته به دانشگاه پردیس قم به مذهب شیعه و مقدسات از برخورد مسؤولان این دانشگاه با این نشریه موهن و متخلف قدردانی کرده و فرمودند: بحمدالله جریان این مجله که به مقدسات توهین کرده بود با دستور برخورد از سوی مسؤولان دانشگاه ختم به خیر شد.

ایشان تصریح کردند: رئیس این دانشگاه و جمعی از اساتید این دانشگاه در ملاقاتی که با ما داشتند گفتند که دستور داده شده است این نشریه توقیف شود و بحمدالله این گونه هم شده است.

معظم له با اشاره به توضیحات رئیس دانشگاه پردیس قم در خصوص اتفاقات اخیر ابراز داشتند: در جریان اهانت این نشریه دانشجویی دو نفر که یکی استاد سکولار و دیگری دانشجوی سکولار بودند بازیگر اصلی جریان بودند که مقالات توهین آمیزی را در مورد شیعه، حکومت اسلامی، عصمت ائمه(ع) و همچنین روحانیت و فقه شیعه نوشته بودند و ان شاء الله به  دست قانون و عدالت سپرده خواهند شد.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی بیان داشتند: اساتید و دانشجویان دانشگاه پردیس نیز مقالاتی را بر علیه مطالب منتشر شده در نشریات نوشته اند و در مجموع معلوم شد اساتید و دانشجویان بسیار خوبی در این دانشگاه وجود دارند ولی دو نفر ناصالح نفوذی کار را خراب کرده بودند.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به منع قانونی نظارت بر نشریات دانشجویی قبل از چاپ و انتشار، این قانون را نادرست عنوان و با تأکید بر ضرورت اصلاح این قانون تصریح کردند: برخی ها نظارت بر این نشریات را قبل از چاپ مطلقا خلاف آزادی قلمداد می کنند در حالی که این موضوع درست نیست و این قانون باید مقداری اصلاح شود.

ایشان با بیان اینکه در جاهایی که خط قرمز ما است آزادی چه معنی دارد فرمودند: حتی غربی ها هم در جایی که کار به خطوط قرمزشان برسد قائل به آزادی نیستند، منتهی خط قرمز ما خدا و پیامبر(ص)، نظام و امنیت است اما خط قرمز آنها مثلا هولوکاست است.

معظم له تأکید کردند: در غرب اگر فردی خواه استاد دانشگاه، سیاستمدار و یا یک فرد عادی باشد، مطلبی را علیه هولوکاست بیان کند مدتها به زندان می افتد و آنها این حادثه تاریخی را که شش میلیون یهودی در کوره های آتش سوزی هیتلر سوختند را خط قرمز مسلم و غیر قابل بازگشت خود می دانند.

معظم له تأکید کردند: به هر حال این قضیه از نظر ما پایان یافته است ولی باید با آن دو نفر طبق قانون رفتار شود.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه با بیان اینکه تاکنون بارها به دلیل عدم نظارت صحیح بر نشریات دانشجویی مشکلات و تنش های زیادی ایجاد شده است تصریح کردند: مسؤولان دانشگاه ها باید در این خصوص فکری کرده و تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا از این نظر تنشی در جامعه ایجاد نشود.

 

برچسب ها :
captcha