مقام امام حسین(ع)در آسمانها از مقام ایشان در زمین والاتر وبالاتر است

مقام امام حسین(ع)در آسمانها از مقام ایشان در زمین والاتر وبالاتر است


‌ ‌ ضریح امام حسین (علیه السلام) وابسته به امام حسین (علیه السلام) است و محبت شیعیان به چوب نیست بلکه احترام به صاحب آن است و در اصل ضریح نشانه، و بیانگر این مطلب است‌

حضرت آیة ‌الله العظمی مکارم شیرازی در مراسم رونمایی از اولین شبکه نصب شده بر روی ضریح جدید امام حسین (علیه السلام) در سخنانی با اشاره به توضیحات رییس و مدیر پروژه ساخت ضریح امام حسین (علیه السلام) در ابتدای این مراسم فرمودند: مقام امام حسین (علیه السلام) در آسمان ها از مقام ایشان در زمین والاتر و بالاتر است.

معظم له با بیان این‌که امام حسین (علیه السلام) چراغ هدایت و کشتی نجات است، خاطرنشان کردند: هنگامی که ظلمت های فتنه جامعه بشریت را فرا می گیرد برای رهایی از ظلمت بایستی از چراغ استفاده کرد که آن چراغ هدایت ، وجود مبارک امام حسین (علیه السلام) است.

آیة ‌الله العظمی مکارم شیرازی ادامه دادند: هنگامی که امواج متلاطم فتنه انسان ها را تهدید می کند باید به کشتی نجاتی پناه برد که آن کشتی نجات نیز امام حسین (علیه السلام) است.

ایشان با اشاره به شبهات مطرح شده در مورد زیارت امام حسین (علیه السلام) ابراز داشتند: برخی افراد نادان می گویند مسأله عاشورا و کربلا در یک تاریخ معین واقع شده و تمام کسانی که در آن حادثه حضور داشتند اکنون دیگر نیستند پس به چه دلیل از آنها تجلیل به عمل می آید؟

معظم له در پاسخ به این شبهه تصریح کردند: تجلیل از مقام امام حسین (علیه السلام) و شهدای کربلا به دلیل آن است که امام حسین (علیه السلام) چراغ هدایت  و در همه زمان ها و مکان ها برای همه انسان ها کشتی نجات است.

آیة ‌الله العظمی مکارم شیرازی با طرح این سؤال که آیا انسان در ظلمت شب به چراغ نیازی نخواهد داشت؟ فرمودند: مکتب امام حسین (علیه السلام) همان چراغ و نورانیتی است که در این دریای متلاطم سبب نجات انسان می شود.

ایشان در پاسخ به سم پاشی دشمنان اسلام در این زمینه فرمودند: اهل سنت و وهابیان جلد قرآن را می بوسند و همه ملت ها به پرچم کشورشان احترام می گذارند و آن را می بوسند. جلد قرآن وابسته به قرآن است و بوسیدن آن در اصل احترام به قرآن است و پرچم نشانه عظمت یک کشور است و احترام به آن احترام به کشور است.

آیة ‌الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: ضریح امام حسین (علیه السلام) وابسته به امام حسین (علیه السلام) است و محبت شیعیان به چوب نیست بلکه احترام به صاحب آن است و در اصل ضریح نشانه، الگو و بیانگر این مطلب است.

معظم له خطاب به شبهه افکنان با بیان این‌که این سفسطه بازی ها و مغلطه کاری ها چیست؟ اذعان داشتند: اگر دشمن به ضریح امام حسین (علیه السلام) حمله کند مانند این است که به پرچم کشورمان حمله کرده است و ما حاضریم در مقابله با این حمله جان دهیم.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی در پایان با بیان این‌که دشمنان با سم پاشی های خود گمان می کنند که یک واقعیت را مطرح کرده اند، از رسانه ها خواست تا با روشنگری در مقابل افراد نادانی که به سم پاشی در این زمینه مشغولند بایستند.

 

برچسب ها :
captcha