پاسخ معظم له به سوالاتی که اخیرا طی نامه ای راجع به طرح مسائل جنسی در دانشگاه ها

پاسخ معظم له به سوالاتی که اخیرا طی نامه ای راجع به طرح مسائل جنسی در دانشگاه ها


متن نامه:‌ محضر مقدس حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی:‌ با اهداء‌سلام و آرزوی تاییدات روزافزون برای حضرتعالی، بدینوسیله مسائلی را که از ابعاد مختلف آن مورد پرسش می باشد جهت اظهار نظر حضورتان مطرح می سازیم. قبل از هر چیز از اینکه به ناچار مواردی بی پرده مطرح می شود، پوزش می طلبیم.‌

- استاد یا اساتید برخى از دروس در رشته روانشناسى در مباحث مختلفى که ممکن است مربوط یا نامربوط به بحث هاى مسائل و مشکلات جنسى باشد به دلیل تخصص خود، در کلاس هاى مقطع لیسانس که اکثراً دانشجویان مجرد و در سنین 18 تا 25 سال هستند و امکان ارضاء این غریزه را پس از شنیدن مباحث که ممکن است تحریک زا باشد، ندارند، مطرح مى سازند. مسائل در جمع دانشجویان دختر و پسر (مختلط) و با توضیحات کاملا جزء به جزء و مشروح مراحل مختلف روابط زن و مرد، اندام تناسلى آن دو و همچنین مشکلات موجود (مثل واژینیسم، دیر یا زود انزالى، نعوظ و...) مى باشد. در چنین شرایطى تکلیف گوینده و شنونده چیست؟

2- طرح این مباحث در مقاطع فوق لیسانس و دکترى چگونه است (با توجه به سن و تاهل آنها)؟

3- طرح این مباحث بصورت مشترک (دختر و پسر در حضور یکدیگر) و یا بصورت تفکیکى از دانشجویان دختر و پسر چگونه است؟

4- استفاده از تصاویر براى آموزش انواع روش هاى موجود در روابط جنسى چگونه است؟

5- توصیه کاربرد برخى اعمال خلاف شرع از قبیل خود ارضائى (استمناء) براى مراجعینى که مشکل میل جنسى دارند چگونه است؟

6- آیا توصیه به چگونگى کسب لذت براى ارتباطات غیر معمول جنسى مثل ارتباط جنسى از طریق مقعد یا دهان فى مابین زن و شوهر مجاز است؟

7ـ توصیه به کارگیرى انواع روش هاى ارتباط جنسى و کسب لذت از آن، با استناد به اینکه شرع استفاده از هر روشى را براى زن و شوهر اجازه داده است؟

8- تجویز خود ارضائى و خودکاوى براى زنان و یا مردان و بطور کلى براى افرادى که میل جنسى آنها نسبت به همسرشان کم یا منفى است. به عنوان شیوه درمان آنها؟

9- استفاده از ابزار مصنوعى (آلت تناسلى مصنوعى مردانه و یا چیزهایى مشابه و یا بکارگیرى انگشت دست) براى درمان بى میلى زنان نسبت به همسران خود؟

10ـ توصیه به تحریکات شخصى یا توسط همسر براى درمان مشکل دیر انزالى یا زود انزالى و نعوذ در مردان.

لازم به ذکر است که مورد 9 و 10، این روش ها زن و شوهر را آماده داشتن روابط جنسى و یا زناشویى با همسر خودشان خواهد کرد.

11ـ دیدن عکس ها و فیلم هاى تحریک کننده از زنان و مردان اجنبى در حین انجام روابط جنسى براى ایجاد میل و تحریک جنسى؟

12ـ توصیه به استفاده از دستگاه ارتعاشگر جهت درمان عدم تحریک زن یا مرد؟

13ـ توصیه به تجسم و تصور روابط جنسى زن و مرد براى آمادگى و تحریک بیشتر زن و شوهر؟

14ـ غیر از موارد فوق خواهشمند است نکات زیر را نیز از نظر مسائل شرعى روشن نمائید:

اینکه خواستگاران مختلف درخواست نمایند که دختر مورد نظر خود را با لباس نازک مشاهده نمایند. این مسأله براى پسرى که از دختران متعدد خواستگارى مى کند چه حکمى دارد؟ براى دخترانى نیز که در معرض خواستگاران متعدد قرار مى گیرند چگونه است؟

15- اینکه وجود و تأکید پرده بکارت در دختران موضوعى فرهنگى است و همانگونه که ختنه در مردها انجام مى شود آیا اگر از لحاظ فرهنگى و یا علمى از بین بردن آن عادى تلقى گردد شرع موضع و دیدگاه خاصى نسبت به این مسأله دارد؟

 

پاسخ معظم له:

پاسخ تمام سؤالات به شرح زیر است:

اصولا طرح این گونه سؤالات دلیل روشنى بر نفوذ فرهنگ فاسد و بى بند و بار غرب در مسائل جنسى در محیط ماست که عامل آن سه چیز به نظر مى رسد:

نخست خودباختگى گروهى در برابر این فرهنگ بخاطر برترى تکنولوژى آنها برماست در حالى که هیچ وقت برترى تکنولوژى دلیل بر برترى فرهنگى نیست بلکه گاه عکس آن است و دیگر افزایش فوق العاده سایت هاى فاسد اینترنتى و برنامه هاى فسادانگیز ماهواره اى است. و سوم کوتاهى رسانه ها و مسئولین فرهنگى کشور در ارشاد جوانان و نوجوانان عزیز مى باشد با در نظر گرفتن این مقدمه به سراغ پاسخ سئوالات مى رویم:

1 تا 4- برعکس آنچه تبلیغ مى شود ضرورتى بر تشکیل کلاس هاى تعلیم مسائل جنسى نیست، و اینها مطالبى است که غالب افراد مخصوصاً در عصر و زمان ما از آن بخوبى آگاهند و با توجه به این که برنامه هاى غربى اثرى جز تحریک افراد و روى آوردن آنان به گناه ندارد شرعاً جایز نیست.

5- توصیه به خود ارضائى یک اشتباه بزرگ است; هرگاه جوانان از عوامل تحریک مانند مشاهده فیلم هاى مستهجن، سایت هاى اینترنتى و ماهواره هاى فاسد، و شرکت در مجالس آلوده، و مجالست با دوستان فاسد بپرهیزند، و به موقع ازدواج کنند هرگز نیازى به این کارها نخواهد بود.

6 تا 10- دو همسر هرگونه لذت را مى توانند از یکدیگر ببرند ولى بهتر است از کارهایى که با کرامت انسانى سازگار نیست بپرهیزند و نزدیکى از پشت بدون رضایت زوجه حرام است و با رضایت او کراهت شدید دارد و به گفته طبیبان آگاه منشأ ضایعات و بیمارى هاى فراوانى در زنان شده است.

11 تا 13- دیدن عکس ها و فیلم هاى تحریک کننده ممکن است موقتاً اثرى در ارضاء دو همسر بگذارد ولى در صورت تکرار خطرات فراوانى دارد از جمله اعتیاد به این موضوع و همچنین بى میلى نسبت به یکدیگر بخاطر این که عکس ها را از میان زنان و مردان زیبا و به یک معنى هنرمند انتخاب مى کنند که افراد معمولى هرگز به پاى آنها نمى رسند و همین عامل بسیارى از طلاق ها و جدائى ها خواهد بود و همچنین عوامل دیگر تحریک اگر چه زیانش به اندازه مشاهده فیلم ها نیست ولى آنها نیز اعتیادآور و سبب تضعیف نیروى جنسى طرفین مى شود.

14- درخواست خواستگاران براى مشاهده دختران موردنظر با لباس نازک شرعاً مانعى ندارد ولى این کار تنها در صورتى مجاز است که طرفین بر مسائل دیگر ازدواج توافق کرده باشند نه این که پسران برخیزند و اندام نیم برهنه دختران متعدد را به عنوان خواستگارى مشاهده کنند.


15- آنچه در مورد پرده بکارت در سؤال مطرح شده یک مغالطه زشت و نادرست است غلاف موجود در محل ختنه در دوره جنینى مفید است ولى پس از تولد مزاحم است و بخاطر جمع شدن قطرات بول یا منى در زیر آن سبب بروز بیمارى هایى از جمله سرطان قسمت بالاى آلت مى شود در حالى که وجود پرده بکارت دلیل بر پاکى و تقوى و قداست دختر است و همانگونه که امیرمؤمنان على(علیه السلام) فرموده این یک مهر الهى تقوى است.(1)

و از میان بردن آن قبل از ازدواج راه را براى انحراف دختران و گسترش فساد در جامعه اسلامى کاملا هموار مى سازد.

امیدواریم خداوند همه ما را از وسوسه هاى شیطانى که در لباس دلائل ناموزون منعکس مى شود محفوظ دارد.

 

1. وسائل الشیعه، جلد 18، ابواب حد الزنا، باب 25 حدیث اوّل.

برچسب ها :
captcha