بیانات آیت الله العظمی مکارم شیرازی در شروع سال تحصیلی حوزه

بیانات آیت الله العظمی مکارم شیرازی در شروع سال تحصیلی حوزه


آیت الله العظمی مکارم شیرازی حادثه طوفان کاترینا در امریکا را درس عبرت مهمی برای مردم به ویژه دولت‌مردان سرکش دنیا خواند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز چهار‌شنبه در آغاز درس خارج فقه در سال تحصیلی جدید با اشاره به حادثه طوفان امریکا فرمودند: فکر می‌کنم در عمرم درس عبرتی با این اهمیت ندیده‌ام.

ولتی که ادعا دارد قوی‌ترین نیروی نظامی، صنعتی و صد‌ها بمب اتم را در اختیار دارد، در برابر یک حادثه طبیعی عاجز مانده است. نه تنها قادر به مهار آن نیست، بلکه در کمک‌رسانی و مداوای مجروحان و آسیب دیدگان ناتوان است.

ایشان خاطر نشان کردند: آیات و نشانه‌های خدا در زمین درس عبرتی برای بشر است. روزی به آب فرمان داده می‌شود و حادثه سونامی رخ می‌دهد. روزی هم، همان بادی که گل‌ها را پرورش می‌دهد، ابرها را به حرکت در می‌آورد با یک فرمان الهی چنین رخدادی را بر همگان ظاهر می‌سازد.

«ید الله فوق ایدیهم». این درس عبرت‌ها را باید بازگو کرد.

معظم له خطاب به دولتمردان امریکایی فرموند: مغرور نباشید. به قدرتتان منازید و در برابر خدا طغیان نکنید. ببینید چقدر ناتوان و عاجز هستید.

ایشان همچنین با ابراز تأسف از حادثه دردناک انفجار در کاظمین و شهادت شماری از شیعیان فرمودند: این مسئله دردناک دو پیام را داشت. نخست آنکه همه دنیا بدانند پیروان مکتب اهل بیت ـ ع ـ چگونه‌اند و دشمنان آنها به چه شکلی عمل می‌کنند. پیروان اهل بیت ـ ع ـ جوانان برومندی هستند که می‌توانند کارهای زیادی کنند، اما بنابر دستور اسلام از ترور بیزارند. ولی دشمنان ما همچون گرگ درنده خو به کوچک و بزرگ رحم نمی‌کنند. این مسئله سند حقانیت شیعه است.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: برخی معتقدند ظلم‌هایی که در کربلا شده یا جفاهایی که به حضرت زهرا ـ س ـ روا داشته‌اند، امری خرافی است. اما این حادثه نشان می‌دهد که چگونه کودک و بزرگ از سوی دشمن به شکل بی‌رحمانه به قتل می‌رسند. دشمنان آن روز و امروز همگی از یک جنس هستند. همان ستم‌ها امروز تکرار شده و سندی بر صحت تاریخ شیعیان است.

برچسب ها :
captcha