پیام آیة الله العظمى مکارم شیرازى (مدظله) به نمایشگاه بزرگ قرآنى شیراز

پیام آیة الله العظمى مکارم شیرازى (مدظله) به نمایشگاه بزرگ قرآنى شیراز


من بسیار لذّت مى بردم که در جمع شما باشم و آن همه ذوق و ابتکارى را که در پدید آوردن این آثار زیبا به کار رفته است از نزدیک تماشا کنم.‌

بسمه تعالى

السلام علیکم و رحمة الله; قبل از هر چیز شرکت شما عزیزان را در این نمایشگاه بزرگ قرآنى که مقارن ایّام ولادت با سعادت سبط اکبر رسول خدا(صلى الله علیه وآله) و فرزند رشید امیرمؤمنان(علیه السلام) امام حسن مجتبى(علیه السلام) تشکیل شده خیر مقدم مى گویم.

در دنیائى که شر و شور از هرگوشه آن مى بارد و پنجه هاى ستمگران زورمند گلوى مظلومان و محرومان را مى فشارد و براى رسیدن به اهداف شوم خود هر روز در گوشه اى از جهان آتش جنگى مى افروزند و بیگناهان را در این آتش ها مى سوزانند تعلیمات قرآن مجید که دعوت به صلح و صفا و دوستى و محبت و حمایت از مظلومان مى کند درخشندگى خاصى دارد.

به یقین راهى براى نجات بشریّت از خطرات کنونى جز روى آوردن به آموزه هاى معنوى انبیاء وجود ندارد و در میان این آموزه ها چیزى برتر و بالاتر از قرآن مجید نیست.

این حقیقتى است که هرکس اندک آشنایى با قرآن داشته باشد آن را درک مى کند، موج گسترده اى که براى حفظ و قرائت قرآن و نشر علوم قرآنى و بزرگداشت نسخ و خطوط زیباى قرآنى در کشور ما بعد از انقلاب پیدا شده است بسیار مایه خوشوقتى و امیدوارى به آینده است.

من بسیار لذّت مى بردم که در جمع شما باشم و آن همه ذوق و ابتکارى را که در پدید آوردن این آثار زیبا به کار رفته است از نزدیک تماشا کنم.

از راه دور به شما عزیزان و همه دست اندرکاران تبریک مى گویم و در پایان این نکته مهم را یادآور مى شوم که نباید فراموش کرد که همه اینها مقدّمه است براى فهم معانى قرآن و آن هم مقدّمه است براى عمل کردن به آن، امیدوارم در این زمینه نیز همه شما در سایه قرآن مجید موفّق و پیروز باشید و السلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته.

برچسب ها :
captcha