امیدواریم با بیدارى مسئولین سعودى قبور ائمه بقیع(علیهم السلام) هر چه زودتر تجدید بنا شود

امیدواریم با بیدارى مسئولین سعودى قبور ائمه بقیع(علیهم السلام) هر چه زودتر تجدید بنا شود


در سال 1344 قمرى گروهى از وهابیان مدینه را تسخیر کرده و کشت و کشتار به راه انداختند. مبناى آنان تخریب بود و قبلا هم مکرراً هم تخریب کرده بودند اما نه به آن اندازه.‌

آیة الله العظمى مکارم شیرازى در ابتداى درس خارج فقه خود به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(علیهم السلام) بدست سلفى هاى متعصب، تاریخچه اى از عملکرد غیر انسانى گروهى از افراد ناآگاه و از خدا بى خبر فرمودند:
در سال 1344 قمرى گروهى از وهابیان مدینه را تسخیر کرده و کشت و کشتار به راه انداختند. مبناى آنان تخریب بود و قبلا هم مکرراً هم تخریب کرده بودند اما نه به آن اندازه.

قبور امام حسن، امام سجاد، امام باقر و امام صادق(علیهم السلام) را تخریب کردند، به هیچ یک از قبور ائمه رحم نکردند و قبر مالک در بقیع را هم تخریب کردند، فقط قبر پیامبر باقى ماند. تندروان وهابى از همان اوایل قصد تخریب داشتند ولى به دلیل ترس از روبرویى با تمام مسلمانان از این کار منصرف شدند.
ایشان در ادامه فرمودند: به اعتقاد غلط وهابیان علاقه به اهل بیت شرک است، در حالى که ائمه شفاعت کنندگان ما در درگاه خداوند هستند. آیا بوسیدن حجرالاسود شرک است؟ آیا شرک در یک جا سنّت است و در جایى دیگر حرام؟
معظم له با بیان اینکه اخیراً یکى از ائمه جماعات با تقبیح تبلیغ و اعزام چهار هزار نفر از جوانان وهابى براى حرکات انتحارى در عراق این امر را حرام دانسته، آن را نشانگر آگاه شدن آنان از این مسأله دانستند و فرمودند: هیچ خانواده عراقى نیست که شهیدى از دست نداده باشد، چگونه اسلام را با کشتارهاى بى رحمانه توجیه مى کنند.
معظم له در توصیه به مسؤولین سعودى فرمودند: توصیه ما به مسؤولین سعودى این است که به کمک گروهى از وهابیون آگاه شده، باید جلوى تندروى ها گرفته شود، چرا بذر عداوت بین مسلمانان پاشیده شود، و اسرائیل و آمریکا هر کارى که دوست دارند انجام دهند؟ دنیا متوجه ظلم اسرائیل وآمریکا شده است.
معظم له افزودند: مسلمانان نباید با حرکات و الفاظ و تعبیرات غلوآمیز بهانه به دست دشمنان سلفى بدهند، امیدواریم با بیدارى مسلمانان و دولت سعودى هر چه زودتر قبور ائمه بقیع(علیهم السلام) بازسازى شود.
ایشان در ادامه افزودند: گاهى مشاهده مى شود که مجالس ائمه(علیهم السلام) تبدیل به مجالس آلوده به گناه شده، طلاب، خطبا و مداحان محترم نباید مجالس را به افراطى ها و افراد ناآگاه بسپارند که باعث سوء استفاده دشمنان گردد.
معظم له در پایان فرمودند: بنده از جمعى از مداحان عزیزى که از اشعار متین و حساب شده اى استفاده مى کنند، تشکر مى کنم و آنها بدانند که این اشعار زیبا باعث آبروى اسلام است و در مقابل دشمنان این اشعار مؤثر بوده است و امیدوارم که همیشه این مسائل را رعایت نمایند.

برچسب ها :
captcha