دامن زدن به اختلافات فرقه ای یک گناه نابخشودنیست

دامن زدن به اختلافات فرقه ای یک گناه نابخشودنیست


هم اکنون شاهد هجوم شدید و بی سابقه ‌ای از سوی رسانه‌های غربی صهیونیستی و عربی به شیعیان جهان هستیم. به یقین این توطئه خطرناک صهیونیستی است که هزینه زیادی برای آن می‌کنند تا نظر مسلمانان را از اشغال سرزمین‌های اسلامی به داخل بلاد اسلامی متوجه سازند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه خود ایجاد اختلاف و تفرقه در میان امت اسلامی را از نقشه های صهیونیسم جهانی برشمرده و فرمودند: هم اکنون شاهد هجوم شدید و بی سابقه ‌ای از سوی رسانه‌های غربی صهیونیستی و عربی به شیعیان جهان هستیم. به یقین این توطئه خطرناک صهیونیستی است که هزینه زیادی برای آن می‌کنند تا نظر مسلمانان را از اشغال سرزمین‌های اسلامی به داخل بلاد اسلامی متوجه سازند.
ایشان با اشاره به گردهمایی برخی علمای وهابی علیه شیعیان افزودند: از عجائب اینکه یک گردهمایی در یکی از کشورهای عربی گرفتند تحت این عنوان که خطر شیعه برای جهان اسلام بیشتر است یا خطر صهیونیسم و بسیاری از حاضران تأکید کردند که خطر شیعه بیشتر است.
معظم له ادامه دادند: انسان نمی‌داند در برابر این همه غفلت و بی خبری و انکار بدیهیات بخندد یا گریه کند. آیا ممکن است تا این اندازه افکار گروهی از به ظاهر دانشمندان یا سیاسیون اسلامی به انحطاط گراییده باشد که اصلا چنین مقایسه‌ای را مطرح کنند. مقایسه میان نور و ظلمت و ترجیح ظلمت بر نور.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مساله فلسطین اشاره کرده و اظهار داشتند: این در حالی است که قبله اول مسلمانان و بسیاری از سرزمنی‌های اسلامی در اشغال اسرائیل است، قدس عزیز را پایتخت خود قرار داده و با حفاری‌ها می‌خواهند مسجد الاقصی را از بین ببرند و طرح از نیل تا فرات را در سر می‌پرورانند.
ایشان افزودند: اسرائیل تعداد زیادی از بمب‌های اتمی ذخیر کرده است. در حالی که ایران درهای مراکز انرژی صلح آمیز هسته‌ای خود را به روی همه شما گشوده است.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت وحدت میان شیعه و سنی خطاب به علمای اهل سنت فرمودند: شیعه برادر نیرومند شماست، دست دوستی به سوی همه شما دراز کرده است و از مدافعان سرسخت مردم فلسطین در برابر کشتار آنها به دست صهیونیست‌ها است. برادران دامن زدن به اختلافات فرقه‌ای همیشه، مخصوصا امروز، یک گناه نابخشودنی است که در پیشگاه خداوند پاسخی برای آن نخواهید داشت خوب است کمی بیشتر بیندیشید.

برچسب ها :
captcha