بیانات آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مورد اظهار تاسف سران عربی از اعدام صدام

بیانات آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مورد اظهار تاسف سران عربی از اعدام صدام


آیت الله العظمی مکارم شیرازی، اظهار تأسف برخی سران عربی از اعدام صدام را مخالفت با قرآن و به خاطر نگرانی از سرنوشت مشابه دانستند.‌

 آیت الله العظمی مکارم شیرازی، در آغاز درس خارج فقه خود، به اعدام صدام اشاره کرده و فرمودند :

در طول تاریخ چنین جنایت کارانی، انگشت شمار هستند. صدام، بستگانش را هم کشت به مملکت خود هم رحم نکرد، کردها را با بمب شیمیایی کشت، علما، سادات پیر و شخصیت های مذهبی را از بین برد و به کویت هم حمله کرد.

ایشان افزودند: در دادگاه تنها به گوشه ای از جنایات صدام رسیدگی کردند . تنها دو دولت در جهان سلاح کشتارجمعی به کاربسته؛ یکی امریکا در بمباران هسته‌ای ژاپن و دیگری صدام در بمباران شیمیایی حلبچه که این ها جنایت علیه بشریت است.

معظم له که در مسجد اعظم قم سخن می گفتند، ادامه دادند: اعلام عزا برای اعدام صدام ، پرده ها را کنار زد. ما باید باور کنیم همین ها در طول جنگ تحمیلی به صدام کمک می کردند .این ها که امروز از قاتل شیعه و غیر شیعه اظهار تأسف می کنند دشمن ما هستند.

معظم له با اشاره به آیه قصاص در قرآن کریم ، تصریح کردند: این‌ سران عربی به قرآن اعتقاد دارند یا نه؟  این‌ها تعصب قومی و جاهلی را بر قرآن مقدم می‌کنند . شاید هم از این می‌ترسند که همین بلا سرخودشان بیاید .

ایشان در جمع صدها تن از شاگردان درس خارج فقه خود تصریح کردند: این حوادث عبرت است تا دوست و دشمن را بشناسیم و بدانیم در چه دنیای بی منطقی زندگی می‌کنیم. آن قطعنامه که برای انرژی صلح امیز هسته‌ای صادر  کردند و این اظهار تأسف از اعدام صدام . پس ما باید با شناخت دنیا خودمان را مهیا کرده و برنامه ریزی کنیم.  

برچسب ها :
captcha