پیام آیت الله العظمى مکارم شیرازى به جمع نیکوکاران بناى 110 مسجد

پیام آیت الله العظمى مکارم شیرازى به جمع نیکوکاران بناى 110 مسجد


من خوشوقت مى شوم که در جمع شما نیکوکاران با ایمان باشم; ولى به علت کثرت اشتغالات توفیق و سعادت یار نشد. از همین جا بهترین درود خود را به شما مى فرستم و براى موفقیت و حل مشکلاتتان دعا مى کنم.‌

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته - قبل از هر چیز به شما عزیزان که در این مجلس محترم، در ماه مبارک رمضان، و در آستانه شب هاى قدر که آمیخته با نام امیرمؤمنان(علیه السلام) است براى انجام یک هدف مقدس و مهمّ انسانى گرد آمده اید خیر مقدم مى گویم.
در دنیایى که شرّ و شور از هرگوشه آن مى بارد و پنجه هاى خونین ستمگران گلوى مظلومان و محرومان را مى فشارد و براى رسیدن به اهداف شوم خود هر روز در گوشه اى از دنیا آتش جنگى روشن مى کنند و گروه هایى از بیگناهان را در آن مى سوزانند و براى رسیدن به مقاصد پلید خود اصرار عجیبى در گسترش بى ایمانى و فساد اخلاق در میان همه توده ها مخصوصاً نسل جوان دارند، تعلیمات اسلام درخشش خاصّى دارد زیرا دعوت به صلح و صفا و دوستى و محبّت و حمایت از محرومان و پاکى و تقوا و مکارم اخلاق مى کند. به یقین راهى براى نجات بشریت از خطرات و مفاسد کنونى جز روى آوردن به آموزه هاى انبیاء عظام وجود ندارد و در میان این آموزه ها چیزى برتر و بالاتر از تعلیمات اسلام و قرآن مجید نیست.
این حقیقتى است که هرکس اندک آشنائى با قرآن داشته باشد آن را درک مى کند.
با نهایت تأسّف در محیط کشور ما مناطقى وجود دارد که به واسطه محرومیت مادى از شنیدن پیام اسلام و قرآن محرومند نه مدرسه اى دارند، نه مسجدى، نه حمامى، نه خانه عالم و نه مبلّغ.
مخصوصاً مناطقى وجود دارد که اهل سنّت از امکانات وسیعى برخوردارند و شیعیان اهل بیت(علیهم السلام) از ابتدائى ترین امکانات محرومند و فرزندان آنها تدریجاً جذب اهل تسنن مى شود، و کار به جائى رسیده که در بعضى از مناطق که شیعیان هشتاد درصد و اهل سنت فقط 20 درصد جمعیت را تشکیل مى دادند امروز برعکس شده شیعیان فقط 20 درصد و اهل سنت 80 درصد هستند، آیا ما در برابر اهل بیت(علیهم السلام) مسئولیتى نداریم؟!
بر اساس همین احساس مسئولیت; ما از گروهى از نیکوکاران باسابقه و علاقه مند به اسلام را دعوت کردیم که به نام مبارک مولا امیرمؤمنان(علیه السلام) اقدام به ساختن 110 مسجد و 110 مدرسه و 110 خانه عالم و 110 حمام بکنند و بحمدالله تا کنون توفیق، رفیق این برادران در این مناطق محروم عزیز شده که با کمک نیکوکاران دیگر حدود یک صد حمام و یکصد مسجد و تعدادى مدرسه و خانه عالم بسازند.
اینجانب نیز بحمدالله تعالى به این کار کمک مادى فراوان نمودم; ولى هر قدر پیش تر مى رویم احساس مسئولیت سنگین ترى مى کنیم، چرا که در شرق و غرب و جنوب کشور مناطق محروم فراوان است. آیا خدا راضیست ما در تهران و شهرهاى بزرگ از هرگونه امکانات دینى بهره مند باشیم; ولى جمعى از شیعیان خالص على(علیه السلام) در این ایام ماه رمضان و شب هاى احیا حتى یک مسجد ساده براى مراسم احیا و دعا و عزادارى نداشته باشند؟!
من امیدوارم این راه ادامه یابد و تا هزار مسجد و مدرسه و خانه عالم و حمام در مناطق محروم پیش برویم.
امیدوارم توفیق الهى شامل حال همه شما عزیزان براى شرکت در این برنامه که از ضرورى ترین برنامه هاى اسلامى است بشود، و بهترین ذخیره یوم المعاد را براى خود و اموات خود فراهم سازید.
من خوشوقت مى شوم که در جمع شما نیکوکاران با ایمان باشم; ولى به علت کثرت اشتغالات توفیق و سعادت یار نشد. از همین جا بهترین درود خود را به شما مى فرستم و براى موفقیت و حل مشکلاتتان دعا مى کنم. و السلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته.

برچسب ها :
captcha