اگر تبلیغ معارف منحصر به مساجد و خطابه ها باشد عقب خواهیم ماند

اگر تبلیغ معارف منحصر به مساجد و خطابه ها باشد عقب خواهیم ماند


اگر بخواهیم عقب نمانیم راهش این است که در راه ترویج مکتب اسلام از وسائل و تکنولوژی روز نیز بهره مناسب ببریم‌

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با دست اندرکاران تولیدات رسانه ای Makarem.ir فرمودند: ما در دنیایی زندگی می کنیم که شرایط آن با دنیای گذشته متفاوت شده است، سابقا بیشتر برنامه های امر به معروف و نهی از منکر، تبلیغات دینی، مواعظ و نصایح اخلاقی تنها منحصر به مساجد، حسینیه ها و منابر بود، اما در دنیای امروز راه های زیادی برای ابلاغ ایده ها وجود دارد.

ایشان با بیان اینکه خطابه ها و منابر همچنان باید محفوظ باشند افزودند: اگر بخواهیم تنها به خطبه های در مسجد و حسینیه قناعت کنیم، عقب می مانیم؛ باید ببینیم دنیا از چه وسائلی استفاده می کند ما هم در کنار حفظ حدود الهی از آن وسائل برای نشر معارف دینی استفاده کنیم.

معظم له تاکید کردند: اگر بخواهیم عقب نمانیم راهش این است که در راه ترویج مکتب اسلام از وسائل و تکنولوژی روز نیز بهره مناسب ببریم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه پیامبرگرامی اسلام (صلّی الله علیه وآله وسلّم) مسلمانان را تشویق به عقب نماندن از قافله علم و دانش می کردند ابراز داشتند: در زمان پیامبر گرامی اسلام(صلّی الله علیه وآله وسلّم) به ایشان اطلاع دادند که در طائف یک ابزار جدید جنگی ساخته شده است؛ بلافاصله حضرت دستور دادند به مسلمانان که بروید ببینید آن وسیله چیست شما هم بسازید؛ بنابراین نه تنها نباید عقب بمانیم، بلکه باید جلوتر هم باشیم.

این مرجع تقلید با انتقاد از برخی افراد کج فهم در استفاده از تکنولوژی روز گفتند: البته برخی افراد خشک مقدس و تندرو به این گونه کارها اشکال می کنند؛ باید آنها را تحمل کرد و جاهایی که باعث حساسیت آنها می شود را مراقب بود؛ نمی شود به خاطر آنها از برنامه های مفید دست کشید، بلکه باید قویتر انجام داد.

ایشان با تقدیر از فعالیت های جمع حاضر گفتند: کار شما یک کار مثبت دینی است و حتما مفید واقع خواهد شد و به یقین مورد رضایت خدا و امام زمان(عجّ) خواهد گرفت؛ به هرحال کارتان را دنبال کنید و مراقب باشید از زمان عقب نمایند، چرا که در روایت آمده است که کسی که عالم به زمان خویش باشد مسائل پیچیده دامنش را نمی گیرد.
 
معظم له در پایان ضمن توصیه ای اخلاقی گفتند: در گذشته ما هیچ راهی برای تبلیغ اسلام جز منابر و مجلات نداشتیم اما امروزه از انواع وسائل می شود استفاده کرد بنابراین باید همراه با زمان پیش رفت البته باید مراقبت کرد از خطوط قرمز شریعت عبور نشود.

لازم به ذکر است پیش از سخنان آیت الله مکارم شیرازی، ضمن رونمایی و نمایش موشن کمیک “یک روز بعد از نوزدهم” حجت الاسلام و المسلمین وحید علیان نژاد مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر معظم له گزارشی از فعالیت های رسانه ای این مرکز ارائه داد.

captcha