شیخ زکزاکی به یک کشور اسلامی منتقل و درمان شود/ دولت و وزارت خارجه به صورت جدی موضوع را پیگیری کنند

شیخ زکزاکی به یک کشور اسلامی منتقل و درمان شود/ دولت و وزارت خارجه به صورت جدی موضوع را پیگیری کنند


ما این ظلم ها و جنایت در حق شیخ زکزاکی و خانواده ایشان را محکوم می‌کنیم و دولت نیجریه را در قبال آن مسؤول می دانیم‌

حضرت آیت ‌الله العظمی مکارم ‌شیرازى در دیدار شماری از اعضای خانواده شیخ ابراهیم زکزاکی، با تجلیل از شخصیت این عالم وارسته و مردمی، از وی به عنوان شخصیتی قهرمان و مبارز یاد کردند که شش فرزند خود را تقدیم اسلام کرده است.

معظم له با ابراز تاسف از وضعیت بسیار اسفناک جسمی شیخ زکزاکی و همسرش، اظهار داشتند: ظلمی نیست که در حق شیخ و خانواده اش نکرده باشند، متاسفانه سازمان های بین المللی هم در این خصوص بی‌تفاوتند.

ایشان با ابراز تاسف از سکوت خفت بار مدعیان حقوق بشر و سران کشورهای اسلامی در قبال این ظلم آشکار، تصریح کردند: ما این ظلم ها و جنایت در حق شیخ زکزاکی و خانواده ایشان را محکوم می‌کنیم و دولت نیجریه را در قبال آن مسؤول می دانیم.

معظم له شخصیت ها و متفکران جهان اسلام را به تحرک بیشتر در این خصوص توصیه اکید کردند و فرمودند: ما از اندیشمندان و صاحب‌نظران جهان اسلام می خواهیم نسبت به این موضوع اعتراض کنند، دولت نیجریه نیز باید در این خصوص مسؤولانه عمل کند و به ظلم علیه شیخ زکراکی پایان دهد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به نقش شیخ زکزاکی در گرایش مردم نیجریه به سمت اسلام و مکتب اهل بیت(ع) فداکاری ایشان و همچنین جنایات و ظلم هایی که در حق وی شده را در تاریخ اسلام کم سابقه دانستند.

ایشان اظهار داشتند: شیخ زکزاکی در حقیقت شهید زنده جهان اسلام است، امیدواریم صدای شخصیت ها به گوش رهبران نیجریه برسد و آنها موافقت کنند که شیخ زکزاکی به یکی از کشور اسلامی منتقل و روند درمان او پیگیری شود.

معظم له افزودند: ایشان علیه حکومت نیجریه قیام و حرکتی نکرده است، گناه او این است که نفوذ مردمی زیادی دارد و مردم ایشان را دوست دارند.

ایشان دولت و دستگاه دیپلماسی ایران اسلامی و رسانه ها را به فعالیت بیشتر و جدی‌تر در پیگیری وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی توصیه کردند و گفتند: بایستی در این خصوص اعتراض و پیگیری های لازم صورت گیرد تا شیخ زکزاکی از این وضعیت دشوار و بغرنج خلاصی پیدا کند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان ضمن دعا برای سلامتی شیخ زکزاکی، از صبر و شکیبایی ایشان ستایش کردند.

captcha