اجرای سند ۲۰۳۰ تکرار تجربه اندلس است / چرا برخی مسؤولان بر فضاهای مجازی ناسالم تعصب دارند؟

اجرای سند ۲۰۳۰ تکرار تجربه اندلس است / چرا برخی مسؤولان بر فضاهای مجازی ناسالم تعصب دارند؟


حضرت ‌آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره تمرکز دشمنان برای ضربه زدن به اعتقادات واخلاق جوانان، اجرای سند ۲۰۳۰ و وجود فضاهای مجازی و رسانه های فاسد و ناسالم را سبب تکرار شدن تجربه تلخ اندلس دانست.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع تقلید سحرگاه بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مراسم احیای دومین شب از لیالی قدر که در مدرسه علمیه امام کاظم(علیه السلام) برگزار شد، بر لزوم توجه ویژه خانواده ها و مسؤولان به جوانان تأکید کردند.

 ایشان با بیان این که خانواده ها باید در فکر جوانان باشند چرا که دشمنان فراوانی دارند، فرمودند: در تمام صحنه ها جوانان در صف اول هستند و دشمن می خواهد آن ها را منحرف کند، این جوانان بودند که سبب پیروزی در دفاع مقدس شدند و انقلاب و راهپیمایی های انقلابی را جوانان به پیش بردند.

ایشان با اشاره به پیش رو بودن روز قدس اظهار داشتند: در روز قدس هم همانند همیشه خواهیم دید که اکثرا جوانان در صحنه حاضر هستند، دشمن می خواهد عقاید جوانان را سست کرده و اخلاق آن ها را منحرف کند.

معظم له با اشاره به تبعات وجود فضای مجازی ناسالم در کشور ادامه دادند: اخیرا در یکی از مدارس تهران کارهای غیر اخلاقی درباره برخی از فرزندان کشور انجام شد که منشا فضای مجازی آلوده بود و با نشان دادن صحنه های مستهجن دانش آموزان را گمراه کردند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با انتقاد از اصرار برخی مسؤولان بر وجود برخی فضاهای ناسالم مجازی ابراز داشتند: حال باز هم برخی مسؤولان می گویند نمی توانیم از فضای خارجی صرف نظر کنیم، محصول دیروز این فضا در کارزون و آن جنگ و جدال بود که عده ای کشته و زخمی شدند و روز دیگر در شهرهای گوناگون و ایجاد آشوب است.

ایشان با اشاره به تأثیرات فضاهای مجازی مخرب بر خانواده ها عنوان کردند: امروزه ریشه های متلاشی شدن بسیاری از خانواده ها به وسیله طلاق همین فضای مجازی ناسالم است، چرا برخی بر فضای خارجی و ناسالم تعصب دارند و با وجود دیدن مفاسد طرفداری می کنند.

معظم له خاطرنشان کردند: فضای مجازی خوب است اما باید سالم باشد نه این که فضایی صهیونیست ها ایجاد کردند و مملو از توهین به خدا و اهل بیت(علیهم السلام)، صحنه های مستهجن و آشوب های سیاسی است در اختیار جامعه قرار داده شود.

ایشان اضافه کردند: جوانان هم باید به فکر خود باشند و بدانند که دشمنان می خواهند نیرو و قدرت آنها را از بین ببرند، جوانان باید تاریخ اندلس را بخوانند، مسلمانان وارد اسپانیا و اندلس شدند و می خواستند پیشروی کنند و اروپا را بگیرند اما مسیحیان فکری کردند و گفتند باید کاری کنیم که پیشروی مسلمانان بیش از این نشود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که دشمن آن زمان هم برای ضربه زدن به مسلمین سراغ جوانان رفت، فرمودند: دشمنان با تبلغات ضد اسلامی و ایجاد رابطه هایی نادرست بین جوانان مسلمان و دختران مسیحی به اسلام ضربه زدند و مسلمانان را شکست دادند چرا که اگر نسلی فریب شبهات را خورده و وارد گناهان شدند راحت شکست می خورد.

ایشان با تأکید بر این که نباید اجازه داد آن تجربه تلخ تکرار شود، افزودند: اجرای سند ۲۰۳۰ تکرار تجربه اندلس است، فضای مجازی ناسالم  و رسانه های فاسد تکرار همان تجربه است، باید بیدار و هوشیار باشیم و بدانیم که راه نجات عمل به تعلیمات اسلام، قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) است.

ایشان با تأکید بر لزوم توجه به فرهنگ نهج البلاغه برای در امان ماندن از تهاجمات دشمن اظهار داست: نهج البلاغه مقدار کمی از سخنان حضرت علی(علیه السلام) است چون نگذاشتند سخنان کامل ایشان بماند اما تمام آنچه صحابه گفتند به اندازه یک خطبه امیرمومنان(علیه السلام) نمی شود

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی همچنین در ابتدای سخنان خود با تسلیت شهادت مولای متقیان حضرت علی(علیه السلام)، به سخنانی از امیرمؤمنان اشاره کرد و گفت: دنیا می تواند تجارتخانه اولیای خدا باشد و انسان می تواند تجارتهای بسیار پر سودی انجام دهد.

ایشان افزودند: انسان می تواند با سرمایه های خود تجارت پرسودی انجام دهد، کدام تجارتخانه ای ده برابر سرمایه سود می دهد، در تجارتخانه الهی 10 برابر سود وجود دارد و گاهی 700 برابر سود می دهد، مثل کارهای نیک مانند گندم است که یک دانه به 700 دانه تبدیل می شود.

معظم له با بیان این که فرمایشات قرآن حساب دارد و از روی مبالغه نیست، اظهار داشتند: دنیا دانشگاه و سرای پند و اندرز است، وقتی انسان به دنیا نگاه می کند درس مهمی فرا می گیرد که نشانه عظمت آفرینش و خالق آن است.

ایشان با تأکید بر عبرت گیری از دنیا ادامه دادند: آثار شاهان گذشته امروز در موزه ها وجود دارد که موعظه است چون با همه قدرتی که زمانی برخی از شاهان داشتند مجبور شدند هرچه را که دارند بگذارند و به سفر آخرت بروند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که دنیا می تواند مسجد اولیای الهی و تجارتخانه آن ها باشد، ابراز داشتند: عمر، جوانی، سلامت، اموال و افکار سرمایه های انسان در دنیا هستند که اگر انسان از سرمایه استفاده کند بهترین تجارت می شود والا فریب دنیا را خواهیم خورد.

ایشان عنوان کردند: باید از این زاویه به دنیا نگاه کرد تا سرمایه ها از دست نرود، یک قطره اشک در شب قدر دریاهایی از آتش را خاموش می کند که اگر استفاده نشود در آخرت نمی توان کاری کرد؛ در قیامت از عمر، جوانی، اموال و نحوه خرج کردن آن ها سوال می شود که انسان باید بیدار شود و عمر خود را در عشق به اهل بیت(علیهم السلام) صرف کند.

captcha