علت اصلی مشکلات امروز دنیا سوء‌استفاده از جایگاه دین است

علت اصلی مشکلات امروز دنیا سوء‌استفاده از جایگاه دین است


مشکلاتی که در دنیا به وجود آمده به دلیل سوء استفاده از دین بوده است.‌

به گزارش ستاد خبری کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس کاشف‌الغطا صبح امروز در مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی که در سالن رسول اعظم مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به جایگاه علمی و دینی نجف اشرف اظهار کرد: از این شهر است که علمای زیادی تربیت شده و آثار ارزشمندی برای ما باقی گذاشتند.

وی با تاکید بر اینکه نجف شهری دینی است که علم دینی را برای مهربانی و صلح به ارمغان آورده است، خاطرنشان کرد: دین پرورش پیدا کرد برای دوستی نه برای دشمنی و انسان کشی چون داعش‌.

این عالم با بیان اینکه مشکلاتی که در دنیا به وجود آمده به دلیل سوء استفاده از دین بوده است تصریح کرد: بسیاری از کشتارهای امروز دنیا به همین دلیل است اما به برکت فتواهای آیت‌الله سیستانی فتنه فرقه‌گری و طایفه گری در عراق از بین رفته است.

وی با تاکید بر اینکه علامه کاشف‌الغطا به دنبال وحدت و یکپارچگی مردم و دوری جستن از تفرقه و ارتباط مستمر آحاد مردم در تمام نقاط دنیا بوده است تصریح کرد: حوزه نجف همواره آماده دوری جستن از رویه تکفیر و پناه آوردن به علومی که در خدمت مسلمانان قرار داده می‌شود بوده است.

کاشف‌الغطا با بیان اینکه مدرسه نجف براساس ارائه درس‌های وحدت‌آفرین استوار شده است اظهار کرد: کار حوزه نجف پرداختن به مسائل فردی و شخصی نبوده ، خصوصا پس از سرنگونی رژیم سابق به آگاه سازی جامعه عراق و تمام فتواهای آیت‌الله سیستانی پرداخته است.

وی اضافه کرد: مراجع در عراق تلاش کردند تا تمام نیازمندی‌های شرعی مردم را ارائه دهند و همچنین به بررسی سایر ادیان و مکاتب الهی و غیر الهی هم بپردازند.

تولیت حوزه علمیه المهدیه نجف گفت: حوزه نجف بر فصل مشترک‌های بین سه آئین ابراهیمی به منظور برخورد با مکاتب الحادی تکیه کرده تا از این درگاه بتواند مساله هم‌زیستی را ثابت کند.

وی با تاکید بر اینکه رژیم سابق عراق همواره دشمنی خود را با حوزه‌های علمیه نشان داد اظهار کرد: شهرهای مقدس عراق تنها به عنوان زیارت‌گاه نباید مد نظر باشد بلکه باید جایگاه ارتباط بین مسلمانان و دیدار از حوزه‌های علمیه و بازدید از موسسات تحت پوشش باشد.

کاشف‌الغطاء با بیان اینکه میزان کتب خطی در نجف اشرف با وجود معدوم شدن بسیاری از آنها همچنان زیاد است، افزود: ما در این شرایط که بسیاری به دنبال معدوم سازی کتب بودند اقدام به احیا و حفظ کتب خطی کردیم.

وی گفت: موسسه کاشف‌الغطا در رساندن مطالب کتب خطی به پژوهشگران از طریق اینترنت فعالیت می‌کند و هر پژوهشگری می‌تواند از کتب خطی در این موسسه مطلع شود.

captcha