آثار کنگره به زبان‌های مختلف ترجمه شود

آثار کنگره به زبان‌های مختلف ترجمه شود


امیدواریم آثار این کنگره به زبان‌ها مختلف جهان ترجمه شود تا همه افرادی که اطلاعات ناقصی در خصوص شیعه دارند یا تحت تاثیر تبلیغات دشمنان قرار گرفته‌اند، حقیقت را متوجه شوند.‌

به گزارش ستاد خبری کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی، موسی آیدین در حاشیه این کنگره در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه موضوع نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی از موضوعات بسیار مهمی است که باید به آن پرداخته می‌شد اظهار کرد: برگزاری این کنفرانس با موضوع و محوریت علوم شیعه با حضور صدها نفر از اندیشمندان و بزرگان مذاهب مختلف کاری بسیار بزرگ و عظیم است که آثار و برکات زیادی دارد.

وی افزود: سال‌های زیادی است که دشمنان اهل بیت(ع) می‌‌خواهند به مردم دنیا القا کنند که شیعیان خدمتی به اسلام نکرده‌اند و سعی می‌کنند که شیعه را گروهی که خارج از امت اسلامی است، معرفی کنند.

این عالم اسلامی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر علما و بزرگان شیعه تلاش‌های زیادی کرده‌اند تا به تهمت‌‌های دشمنان و جاهلین پاسخ دهند و تاکنون نیز آثار بسیار ارزشمندی را به مکتب شیعه تقدیم کرده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه در نیم قرن اخیر به تلاش‌ها و فعالیت‌های شیعیان در خصوص علوم اسلامی، توجه زیادی نشده بود که آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با تلاش خود، این کنگره عظیم را برگزار کردند تا نواقص آثار و فعالیت‌های گذشتگان را جبران و معرفی کنند.

آیدین در پایان با بیان اینکه برگزاری این کنفرانس در تقویت وحدت نیز موثر است گفت: امیدواریم آثار این کنگره به زبان‌ها مختلف جهان ترجمه شود تا همه افرادی که اطلاعات ناقصی در خصوص شیعه دارند یا تحت تاثیر تبلیغات دشمنان قرار گرفته‌اند، حقیقت را متوجه شوند.

برچسب ها : نقش شيعه
captcha