قاره آفریقا پایگاهی برای تشیع است

قاره آفریقا پایگاهی برای تشیع است


قاره آفریقا همواره پناهگاهی برای اسلام و تشیع بوده است.‌

به گزارش ستاد خبری کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی، علامه سید مرتضی مرتضی در سخنانی در کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی که  در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع)  با اشاره به میراث اهل بیت(ع) اظهار کرد: آنچه که از میراث ائمه معصومین(ع) به ما رسیده است، گنج های گرانبهایی هستند.

وی با بیان اینکه قاره آفریقا همواره پناهگاهی برای اسلام و تشیع بوده است، خاطرنشان کرد: مسلمانان در صدر اسلام به حبشه مهاجرت کردند، سادات علوی هم به دلیل ظلم بنی امیه و بنی عباس به قاره آفریقا پناه بردند.

عضو مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: اگر در میراث آفریقا بررسی کنیم، می بینیم که زبان های آفریقایی آمیخته ای از زبان عربی و زبان های محلی هستند که این نشان از ارتباط تنگاتنگ بین علویان و مردم محلی آفریقا دارد.

علامه سید مرتضی مرتضی با اشاره به ویژگی های مسلمانان آفریقایی اظهار کرد: آن ها عادتی دارند که به عقاید اهل بیت و علمای شیعه مرتبط است، بسیاری از میراث اهل بیت(ع) در آفریقا موجود است که هنوز از آن اطلاعی نداریم زیرا استعمار با شیوه های مختلف سعی کرد که این میراث را از بین ببرد.

وی ادامه داد: استعمارگران خط زبان های آفریقایی را از عربی به لاتین تغییر دادند و این موجب شد که دیگر کتاب های تاریخی در کشورهای آفریقایی قابل قرائت نباشند، بسیاری از نسخه های خطی در آفریقا توسط استعمارگران خریداری شد.

عضو مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه آفریقا پایگاهی برای اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است گفت: علی رغم تمام تلاشی که وهابی ها در آفریقا می کنند، نتوانسته اند که تاثیر زیادی بر تفکر انسان آفریقایی بگذارند، البته باید ما به آفریقایی ها برای احیای میراثشان کمک کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از آیت الله مکارم شیرازی بابت اقدامشان برای احیای میراث شیعه تشکر می کنم. 

برچسب ها : مکارم شيرازي
captcha