تمام علوم ریشه اسلامی دارند

تمام علوم ریشه اسلامی دارند


تمام علوم از جمله علم طب و ریاضی ریشه علوم اسلامی دارند و نباید این علوم را با عنوان غیر اسلامی از دایره علوم اهل بیت خارج کنیم‌

به گزارش ستاد خبری کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان در حاشیه کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی درگفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: آيت‌الله العظمی مکارم شیرازی که پایه‌گذار و متولی این کنگره هستند، ‌ادامه دهنده راه علمایی هستند که می‌خواستند نقش شیعه را در پیدایش و گسترش علوم مختلف تبیین کنند.

وی افزود: برگزار این کنگره برای مردم به ویژه نسل جوان بسیار مفید است تا بدانند که تمام علوم از جمله ریاضیات و طب نیز از علوم اسلامی هستند و به نظر من صحیح نیست که علوم را به علوم اسلامی و غیر اسلامی تقسیم کنیم چراکه روایات زیادی در خصوص طب نیز از اهل بیت(ع) وجود دارد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: علما و دانشمندان بزرگ اسلامی در طول تاریخ وجود داشتند که در ریاضیات و طب تخصص داشتند مانند ابن سینا که از دانشمندان و بزرگان اسلامی  است.

وی با بیان اینکه شیعه باید در علوم و تکنولوژی‌های جدید نیز چهره‌های درخشان داشته باشد ادامه داد: تمام علوم از جمله علم طب و ریاضی نیز از علوم اسلامی هستند و نباید این علوم را با عنوان غیر اسلامی از دایره علوم اهل بیت خارج کنیم.

حجت‌الاسلام غرویان با بیان اینکه کارهای بسیاری خوبی در این کنگره صورت گرفته است گفت: در حال حاضر نسل جوان می‌خواهند بدانند که علمای شیعه در حال حاضر و در علوم و تکنولوژي جدید نیز چه نقش و جایگاهی دارند به همین دلیل به نظر من باید علاوه بر پرداختن به سابقه شیعه در علوم اسلامی،‌ نقش شیعه در علوم امروزی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب ها : کنگره نقش شيعه
captcha