پیام معظم له به همايش مقابله با جریان های افراطی و خشونت گرا

پیام معظم له به همايش مقابله با جریان های افراطی و خشونت گرا


همه ما اعم از شیعه و اهل سنت و سایر مذاهب دیگر و در یک کلمه همه مردم جهان در این امر مشترک هستیم که امنیت جامعه بشری از مهم ترین خواسته هاست و تا امنیت نباشد هیچ برنامه اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و مذهبی پیاده نمی شود.‌

همایش مقابله با جریان های افراطی و خشونت گرا از سوی دبيرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری با مشارکت انستیتو اسلامی مسکو و همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه امروز صبح 24 اسفندماه در هتل آزیموت شهر مسکو با حضور علمای اسلامی و شخصیت های اسلام شناسی ایران و روسیه  برگزار گردید.
در ابتدای این همایش پیام آیت الله مکارم شیرازی توسط حجت الاسلام محی الدین مکارم قرائت شد ، در بخشی از این پیام آمده  است : "همه ما اعم از شیعه و اهل سنت و سایر مذاهب دیگر و در یک کلمه همه مردم جهان در این امر مشترک هستیم که امنیت جامعه بشری از مهم ترین خواسته هاست و تا امنیت نباشد هیچ برنامه اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و مذهبی پیاده نمی شود. "
دمیر محی الدین رئیس انستیتو اسلامی مسکو به عنوان دبیر این همایش ،پیام مفتی اعظم روسیه راویل عین الدین را در محکومیت جریان های افراطی و خشونت گرا و وحدت امت اسلام برای مقابله با این پدیده شوم در این همایش قرائت نمود .
حجت الاسلام و المسلمین زمانی دبیر کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری در سخنان خود در این همایش اظهار داشت : بزرگترین فتنه جهان اسلام که صدها هزار نفر را با قتل عام مسلمانان و غیر مسلمانان به دام مرگ افکنده افراطی گرایی است .
ایشان در ادامه به ابعاد مختلف فعالیت گروه های تکفیری در چند ساله اخیر از جمله : ویرانگری بلاد اسلامی در سوریه و عراق ، حضور استکبار جهانی به همین بهانه در کشورهای اسلامی ، ترویج فساد اخلاقی و قتل عام مسلمانان و علمای دین اشاره نمود.
مفتی نفیع الله عشیروف رئیس اداره دینی مسلمانان منطقه آسیایی روسیه از دیگر سخنرانان این همایش ضمن محکوم نمودن فعالیت های گروه های تکفیری به ترویج و تحمیل  اعتقادات گروه های افراطی  از طریق خشونت به جوامع مسلمان اشاره نمود و برای مقابله با این نوع افکار روشنگری و معرفی صحیح اسلام با استفاده از ابزار تاثیر گذار همچون رسانه و فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد.
لئونیت سوکیانین اسلام شناس و استاد مدرسه عالی اقتصاد، احمد حیدریان معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران ، دمیر خیرالدین اف معاون اداره دینی مسلمانان روسیه ، علی اکبراف معاون علمی انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم روسیه و حجت الاسلام و المسلمین اکبری جدی رئیس مرکز اسلامی مسکو با سخنان خود در  این همایش به نقد جریان های افراطی و ارائه راه کارهای مختلف در این حوزه پرداختند.
گفتنی است از جمله اهداف این همایش می توان به : تبیین و ترویج اندیشه اسلام اعتدالی و گسترش فرهنگ هم زیستی مسالمت آمیز و هم گرایی امت اسلامی ، بررسي تفکرات افراط گرایانه و خشونت طلبانه؛ اتحاد و هم گرایی علمای اسلام و موضع گیری های جهانی علیه تفکرات و جریان های افراطی اشاره نمود.

 

captcha