محبت اهل بیت عامل وحدت بین مسلمین است/ پیروزی بر داعش نتیجه اتحاد مسلمانان بود/ امت اسلام در برابر توطئه های آینده دشمن هوشیار باشد

محبت اهل بیت عامل وحدت بین مسلمین است/ پیروزی بر داعش نتیجه اتحاد مسلمانان بود/ امت اسلام در برابر توطئه های آینده دشمن هوشیار باشد


برای اینکه اتحاد مسلمین محکم باشد باید تمام مذاهب اسلامی به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند، ما اجازه نمی دهیم که شیعیان به مقدسات اهل سنت اهانت کرده و یا این که اهل سنت به مقدسات شیعه اهانت کنند؛ بنابراین هیچ مذهبی نباید به مقدسات مذهب دیگر اهانت کند.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار جمعی از علما و شخصیت های شرکت کننده در  اجلاس جهانی محبین اهل بیت(علیهم السلام) و مسأله تکفیری ها از کشور روسیه، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار فرمودند: آنچه در اجلاس تهران انجام شد یک کار بی سابقه و بسیار جالب بود که محبین اهل بیت(علیهم السلام) را از تمام فرق اسلامی دور هم جمع کردند.

ایشان افزودند: مسلمانان در شرایط فعلی باید کاری کنند که وحدت میان آن ها حاصل شود، به همین دلیل باید نقطه های وحدت را پیدا و بر آن ها تأکید کنیم.

معظم له محبت اهل بیت(علیهم السلام) را عامل مهم وحدت بین مسلمین دانست و اظهار داشتند: هیچ مسلمانی را نمی توان پیدا کرد که بگوید نسبت به اهل بیت رسول الله(ص) محبتی ندارد.

ایشان ادامه دادند: شیعیان، اهل بیت(علیهم السلام) را امام می دانند، برخی هم ممکن است این بزرگواران را امام ندانند اما همه در محبت خاندان پیامبر مشترک هستند و ریشه این مطلب هم در قرآن مجید و هم در روایات اسلامی آمده است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر این که باید با استفاده از دستور قرآن و روایات گرد محبت اهل بیت(علیهم السلام) اجتماع کنیم، ابراز داشتند: باید دست به دست هم داده و اجازه ندهیم کسی در امت اسلامی اختلاف ایجاد کند.

معظم له عنوان کردند: برای اینکه اتحاد مسلمین محکم باشد باید تمام مذاهب اسلامی به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند، ما اجازه نمی دهیم که شیعیان به مقدسات اهل سنت اهانت کرده و یا این که اهل سنت به مقدسات شیعه اهانت کنند؛ بنابراین هیچ مذهبی نباید به مقدسات مذهب دیگر اهانت کند.

ایشان با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت خاطرنشان کردند: ما نتیجه اتحاد را در سوریه و عراق در مقابل داعش مشاهده کردیم یعنی وقتی مسلمان ها متحد شدند و شیعه و اهل سنت دست به دست هم دادند، توانستند بر دشمن خطرناک پیروز شوند.

معظم له اضافه کردند: پیروزی های اخیر تجربه بسیار موفقی بود که همه آن را دیدند و باید از این مسأله برای آینده اسلام درس عبرت بگیریم، در حال حاضر باید مراقب و هوشیار باشیم و فکر نکنیم که داعش تمام شد و دشمن خاموش می شود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی هوشیاری امت اسلامی و محور مقاومت در برابر توطئه های آینده دشمن را ضروری دانست و فرمودند: دشمنان سعی می کنند از راه های دیگری ایجاد جنگ، تفرقه و نزاع کنند که اگر بیدار باشیم آنها موفق نخواهند شد.

ایشان افزودند: اگر به دستورات اسلام در محیط زندگی عمل کنیم، اسلام جاذبه پیدا می کند و هر روز گروه های دیگری به سوی اسلام می آیند؛ اخلاق اسلامی جاذبه مهمی دارد که پیغمبراکرم(ص) هم از این اخلاق اسلامی استفاده و مردم را به اسلام دعوت نمودند.

معظم له تأکید کردند: علما و نخبگان امت اسلامی نیز  باید این روش پیغمبر اکرم(ص) را ادامه دهند و در این صورت خواهیم دید که بسیاری به دین اسلام جذب خواهند شد.

captcha