احیای غدیر برکات بسیاری برای کشور و شیعه دارد/ باید در غدیر شادی کرد و به عمق غدیر وارد شد/ اسلام تنها عزاداری نیست

احیای غدیر برکات بسیاری برای کشور و شیعه دارد/ باید در غدیر شادی کرد و به عمق غدیر وارد شد/ اسلام تنها عزاداری نیست


غدیر سرمایه بزرگی است که از آن باید به خوبی بهره برداری کنیم و به یقین مورد رضای الهی و خشنودی بقیة الله است.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار اعضای برگزار کننده همایش غدیر فرمودند: واقعه غدیر در تاریخ تشیع مهم ترین واقعه است چون اساس و پایه ولایت از غدیر آغاز می شود.

ایشان افزودند: متاسفانه هنوز اهمیت لازم به واقعه غدیر داده نمی شود. وقتی نوشته علامه درباره غدیر مطالعه می شود می بینیم که قرن به قرن درباره آن شعر و آثار وجود دارد، در آیات و روایات، تاریخ و اشعار به غدیر اهمیت بسیاری داده شده است.

معظم له تصریح کردند: متاسفانه در عصر و زمان ما حق غدیر ادا نشده که باید ادا شود، باید از راه های گوناگون از جمله بیان خطابه، هنر، بازسازی ماجرای غدیر که در دست اقدام است و دیگر ابزار و طرق گوناگون مساله غدیر را زنده کرد.

معظم له در ادامه افزودند: باید برای دهه غدیر سرمایه گذاری شود، خدا آیت الله خزعلی را رحمت کند که بنیاد بین المللی غدیر را تاسیس کرد و این بنیاد باید کارهای خود را با جدیت ادامه دهد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه به عاشورا و اربعین اهمیت داده شده و فرهنگ سازی شده است و باید داده شود؛ اما به غدیر آنچنان که باید اهمیت داده نشده است، ‌تصریح کردند:‌ علاوه بر برکات دیگر گسترش شادی های غدیر نشان می دهد که اسلام تنها عزاداری نیست و این بهانه برطرف می شود.

ایشان افزودند: برنامه ریزی شده که در قم راهپیمایی غدیر برگزار شود. همانگونه که در اربعین و فاطمیه راهپیمایی برگزار می شود، باید غدیر را احیا کرد؛ البته باید مراقب بود که افراد ناآگاه چهره غدیر را مخدوش نکنند و به جای تقریب، اختلاف ایجاد نکنند. اهل سنت اصل غدیر را قبول دارند و می توانند در جشن ها شرکت کنند.

معظم له فرمودند:‌کارها نباید به صورت پراکنده باشد بلکه باید با اتحاد برنامه ریزی خوبی صورت گیرد، احیای غدیر برکات بسیاری برای کشور و شیعه دارد آن هم زمانی که وهابی ها می خواهند این مسائل را کمرنگ کنند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان تاکید کردند: غدیر سرمایه بزرگی است که از آن باید به خوبی بهره برداری کنیم و به یقین مورد رضای الهی و خشنودی بقیة الله است.

برچسب ها : مکارم شيرازي غدير
captcha