قم باید شهری آبرومند و در تراز مرکز شیعیان جهان باشد

قم باید شهری آبرومند و در تراز مرکز شیعیان جهان باشد


بارها تأکید کرده ایم که باید برای شهر قم در این مملکت یک ویژگی خاصل قائل شد. برای اینکه شهر قم متعلق به تمام شیعیان جهان است. بارگاه فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و جمکران و نیز حوزۀ علمیۀ اصلی شیعه در قم قرار دارد و باید برای شهر قم کار کرد‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با شهردار و جمعی از مدیران شهری قم با تبریک ایام میلاد مسعود بانوی اسلام فاطمه (سلام الله علیها) و همچنین آغاز سال جدید، نسبت به اقدامات انجام شده توسط شهرداری تشکر نموده و برای انجام کارهای در دست اقدام برای ایشان و مدیریت شهری قم دعا فرمودند.

ایشان در ادامه با توجه به جایگاه ملی و جهانی شهر قم فرمودند: بارها تأکید کرده ایم که باید برای شهر قم در این مملکت یک ویژگی خاصل قائل شد. برای اینکه شهر قم متعلق به تمام شیعیان جهان است. بارگاه فاطمه معصومه(س) و جمکران و نیز حوزۀ علمیۀ اصلی شیعه در قم قرار دارد و باید برای شهر قم کار کرد.

معظم له با اشاره به اینکه نگاه شیعیان به قم متفاوت است فرمودند: عالَم شیعه به قم با نگاه دیگری نگاه می کند، بنابراین مسئولین نیز باید دِینشان را نسبت به این مرکز بدانند. هم مسئولین ملی و هم مسئولین شهری باید بدانند که قم دارای چه جایگاه و عظمتی است؟ و چه وظیفه ای نسبت به آن دارند؟

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه فرمودند: ما نمی گوییم قم یک شهر لوکس بشود، بلکه ما می گوییم قم یک شهر آبرومند بشود که وقتی می خواهند وارد اینجا بشوند بگویند پایگاه تشیع و خاستگاه انقلاب اینجا بوده است.

ایشان در ادامه به مشکل بافت فرسوده شهر قم اشاره کرده و فرمودند: بافت های خیلی فرسوده ای در قم است که هم خطرناک است، و هم زیبنده نیست و باید مشکل بافت های فرسوده نیز حل شود.

معظم له با تأکید بر ضرورت تکمیل پروژه های اطراف حرم مطهر فرمودند: از جمله طرح های مهم، طرح های اطراف حرم مطهر است، چون هر کسی که وارد قم می شود به این دو مکان مقدس می روند و باید به این دو مکان رسیدگی گردد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مشکل فرودگاه قم اشاره کرده و فرمودند: از مسائل مهم برای قم فرودگاه است، که با مسئولین ملی و استانی نیز صحبت هایی صورت گرفت. فرودگاه برای قم سبب اعتبار و توسعه است.

ایشان افزودند: قطار سریع السیر به تنهایی نمی تواند امکانات قم را توسعه داده و مشکلات را حل کند.

معظم له با توجه به احداث بیمارستان 250 تختخوابی در اطراف مسجد جمکران فرمودند: با وزیر محترم بهداشت در این زمینه صحبت هایی انجام شد، و ایشان قول مساعد جهت برطرف شدن مشکلات این بیمارستان دادند، و این بیمارستان هم برای قم مفید است و هم برای زائران و مجاوران مسجد جمکران و شهرداری نیز جهت عملیاتی شدن این بیمارستان پیگیری نماید.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه شهرداری پیگیر تکمیل امور مرتبط با کتابخانه پردیسان باشد فرمودند: در پردیسان احتیاج به کتابخانه زیاد است و باید هرچه سریع‌تر مشکلات مربوط به این کتابخانه رفع شود

captcha