فرهنگ اسلامی حافظ جوانان و جامعه در برابر هجمه های دشمن است/ با عمل می توان بهترین مبلغ اسلام بود

فرهنگ اسلامی حافظ جوانان و جامعه در برابر هجمه های دشمن است/ با عمل می توان بهترین مبلغ اسلام بود


نسبت به وضع جوانان منطقه خود باید بسیار اهمیت دهید، امروز تبلیغات شدیدی برای انحراف عقیده و اخلاق جوانان انجام می شود، می توانیم با فرهنگ اسلام جوانان را از هجوم دشمن حفظ کنیم‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار جمعی از مبلغان و شیعیان آرژانتین با بیان این که دنیای امروز از مادی گری خسته شده و حرکتی مبارک به سوی مذهب آغاز کرده است، فرمود: در میان ادیان و مذاهب چیزی که می تواند روح تشنه مردم را سیراب کند دین اسلام و در میان مذاهب اسلامی شیعه است.

ایشان افزودند: یکی از اصول مهم مذهب شیعه عقلانیت است، باب نخست کتاب کافی که مهم ترین کتاب حدیثی به شمار می رود درباره عقل بوده و بسیار در زمینه عقلانیت بحث کرده است، دنیا طالب مذهبی است که بر اساس عقلانیت استوار باشد.

معظم له با بیان این که  بر اساس همین عقلانیت حرکت به سوی شیعه در دنیا بسیار است، اظهار داشتند: در مسأله زیارت اربعین مذاهب گوناگون برای آن زیارت عظیم در کربلا جمع می شوند، این برنامه متعلق به شیعه است و در هیچ مذهب و مسلکی چنین برنامه ای وجود ندارد.

ایشان ادامه دادند: حدود 20 میلیون نفر در این برنامه عظیم شرکت می کنند و امنیت کامل بر آن حکمفرما است، این نشان می دهد که تعلیمات مذهب به اندازه ای قوی است که می تواند جمعیت 20 میلیون نفری را با کمال امنیت اداره کند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر این که می توانیم اسلام و تشیع را با عمل خود به دنیا نشان دهیم، ابراز داشتند: اسلام در جنوب شرقی آسیا و کشورهایی همانند اندونزی نفوذ کرده است اما نفوذ اسلام در آن منطقه از طریق لشکر کشی، راه نظامی و حتی ارسال مبلغ نبوده است.

ایشان عنوان کردند: عده ای برای تجارت به آن منطقه رفتند اما دستورات اسلام را در مسائل مربوط به کسب و کار رعایت کرده و با مشتری ها خوب رفتار می کردند، مردم آنجا پرسیدند که این تعلیمات مربوط به کجا است که آن ها پاسخ دادند این تعلیمات را از اسلام گرفته ایم، مردم آنجا اعلام کردند که با افتخار تابع این مکتب می شویم.

معظم له خاطرنشان کردند: با عمل می توان بهترین مبلغ اسلام بود، در آرژانتین هم باید با مذاهب دیگر با محبت رفتار کرد، به مقدسات آنان احترام گذاشت و برای آن ها شخصیت قائل شد تا بدانند تربیت یافتگان اسلام چگونه هستند؛ عمل به اخلاق اسلامی می تواند قومی را مسلمان کند.

ایشان اضافه کردند: نسبت به وضع جوانان منطقه خود باید بسیار اهمیت دهید، امروز تبلیغات شدیدی برای انحراف عقیده و اخلاق جوانان انجام می شود، می توانیم با فرهنگ اسلام جوانان را از هجوم دشمن حفظ کنیم؛ یکی از سیاست مداران آمریکا گفته بود روزی می رسد که مردم آمریکا با صدای اذان بیدار شوند.

ایشان در ادامه خاطرنشان ساختند: امیدواریم شما عزیزان کوشش کنید که اسلام به صورت صحیح در آن منطقه و اطراف آن به خوبی گسترش یابد و این افتخاری است برای شما عزیزان.

captcha