رونمایی از نرم افزار ویندوزفون تفسیر نمونه

رونمایی از نرم افزار ویندوزفون تفسیر نمونه


در این نرم افزار متن قرآن کریم منضم به ترجمه معظم له و تفسیر نمونه به تفکیک آیات با قابلیت های به روز ارائه شده است.‌

بزرگ ترین سرمایه ما مسلمانان قرآن مجید است. معارف، احکام، برنامه زندگى، سیاست اسلامى، راه به سوى قرب خدا، همه و همه را در این کتاب بزرگ آسمانى مى یابیم. بنابراین وظیفه هر مسلمان است که با این کتاب بزرگ دینى خود روزبه روز آشناتر شود . از سوى دیگر آوازه اسلام که بر اثر بیدارى مسلمین در عصر ما و به خصوص بعد از انقلاب اسلامى در سراسر جهان پیچیده است حسّ کنجکاوى مردم غیرمسلمان جهان را براى آشنایى بیش تر با این کتاب آسمانى برانگیخته است. به همین دلیل، در حال حاضر از همه جا تقاضاى ترجمه و تفسیر قرآن به زبانهاى زنده دنیا مى رسد که هرچند متأسّفانه پاسخگوى این تقاضاها نیست ولى به هر حال باید در سایه تلاش و کوشش، خود را براى برآوردن این نیازها آماده کنیم.
خوشبختانه حضور قرآن در زندگى مسلمانان جهان و به خصوص در محیط کشور ما روزبه روز افزایش مى یابد. قاریان بزرگ، حافظان ارجمند و مفسّران آگاه در جامعه امروز ما بحمداللّه کم نیستند. رشته تخصّصى تفسیر در حوزه علمیّه قم به صورت یکى از رشته هاى تخصّصى درآمده و متقاضیان بسیارى دارد. درس تفسیر نیز از دروس رسمى حوزه ها و از موادّ امتحانى است. و در همین راستا تفسیر نمونه نوشته شد که تفسیرى سلیس و روان و در عین حال پرمحتوا و ناظر به مسائل روز و نیازهاى زمان است و شاید یکى از دلایل گسترش سریع آن همین اقبال عمومى مردم به قرآن مجید است.
گرچه براى تهیّه این تفسیر به اتّفاق گروهى از فضلاى گرامى حوزه علمیّه قم (دانشمندان و حجج اسلام آقایان: محمّدرضا آشتیانى، محمّدجعفر امامى، داوود الهامى، اسداللّه ایمانى، عبدالرسول حسنى، سیّدحسن شجاعى، سیّد نوراللّه طباطبائى، محمود عبداللهى، محسن قرائتى و محمّد محمّدى) در مدّت پانزده سال زحمات زیادى کشیده شد، ولى با توجّه به استقبال فوق العاده اى که از سوى تمام قشرها، حتّى برادران اهل تسنّن از آن به عمل آمد، تمام خستگى تهیّه آن برطرف گشت و این امید در دل دوستان به وجود آمد که إن شاء اللّه اثرى است مقبول در پیشگاه خدا.
متن فارسى این تفسیر ده ها بار چاپ و منتشر گردیده، ترجمه کامل آن به زبان اردو در 27 جلد بارها به چاپ رسیده، ترجمه کامل آن به زبان عربى به نام تفسیر الأمثل در بیروت چاپ شده و در نقاط مختلف کشورهاى اسلامى انتشار یافته و ترجمه انگلیسى آن نیز هم اکنون در دست تهیّه است که امیدواریم به زودى در افق مطبوعات اسلامى ظاهر گردد.

در این نرم افزار متن قرآن کریم منضم به ترجمه معظم له و تفسیر نمونه به تفکیک آیات با قابلیت های زیر ارائه شده است:
قابلیت مرتب سازی سوره های بر اساس ترتیب نزول؛ تعداد آیات؛ شماره سوره و حروف الفبا
قابلیت جستجو در عناوین سوره ها برای دسترسی سریع به سوره
قابلیت جستجوی پیشرفته در متن، ترجمه و تفسیر قرآن
قابلیت جستجوی کلمات در صفحات تفسیر هر آیه
نگهداری آخرین مطالعه و قابلیت نشان گذاری آیات

راهنمای نرم افزار:
1- فهرست سوره ها  با قابلیت مرتب سازی و جستجو در عناوین سور
2- متن قرآن به همراه ترجمه با قابلیت جستجوی کلمه در آیات، رفتن به آیه مد نظر، نشان گذاری آیه، نگهداری آخرین آیه مطالعه شده، اشتراک گذاری آیه، درج آیه در نرم افزار پژوهش یار
3- متن تفسیر آیه با قابلیت جستجوی کلمه در متن تفسیر، اشتراک گذاری متن تفسیر، انتخاب قسمتی از متن تفسیر برای یادداشت برداری یا رونوشت از آن
4- تنظیمات نرم افزار:
تنظیم فونت و اندازه متن ترجمه و تفسیر، فونت و اندازه متن عربی آیات
لیست آیات نشانه گذاری شده
مشاهده آخرین آیه مطالعه شده
5- جستجوی پیشرفته با قابلیت جستجو در متن، ترجمه و تفسیر قرآن

جهت دانلود نرم افزار کلیک کنید.

جهت مشاهده سایر نرم افزارها کلیک کنید.

برچسب ها :
captcha